اونس طلا2327.1
مظنه15,282,000
18 گرم3,527,800
ارزش سکه34,430,346
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تحلیل موسسه سرمایه گذاری آر بی سی از عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : تازه ترین تحلیل موسسه سرمایه گذاری آر بی سی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی منطقه یورو، قیمت نفت خام و تحولات کره شمالی و آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جورج گرو تحلیلگر برجسته موسسه آر بی سی تاکید کرد: قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی نفت؛ انتشار امارهای مثبت اقتصادی در منطقه یورو با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: افزایش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود. نگرانی های سیاسی هم در شرایط کنونی عامل تعیین کننده ای برای نوسانات قیمت طلا است. تنش های مربوط به اوضاع کره شمالی موجب افزایش تقاضای فیزیکی و مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی آمریکا نیز تاثیر مهمی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. سناتورهای آمریکایی به شدت از اقدام دونالد ترامپ در افشای اطلاعات محرمانه به روسیه انتقاد کرده اند ولی کاخ سفید این اتهامات را رد کرده است.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که ترامپ از جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی آی خواسته بوده است تا تحقیقات مربوط به پرونده مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید را پایان دهد. این مساله نیز به جنجال تازه ای در عرصه سیاسی آمریکا تبدیل شده است.

موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نیز اعلام کرد: قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح در 6 ماه اخیر رسیده است.

تحولات سیاسی اخیر اروپا و منطقه یورو نیز تاثیر مهمی بر تقویت ارزش یورو در برابر دلار داشته است. رهبران آلمان و فرانسه آمادگی خود را برای اصلاح و تغییر پیمان های اروپایی اعلام کرده اند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در نشستی در برلین توافق کردند که نقشه راهی را برای اصلاح پیمان های اتحادیه اروپا پس از برگزیت، تنظیم کنند.

نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر تحولات سیاسی و اقتصادی منطقه یورو و سایر کشورهای اروپایی داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد