اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار فتا درخصوص فعال کردن اپل آیدی گوشی‌های هوشمند

رییس پلیس فتا تهران از شناسایی و دستگیری عامل سوء استفاده از اپل آیدی مشتریان خود خبر داد و گفت: هیچگاه به اطرافیان و افراد غیره اصلح برای ساخت کاربری گوشی‌های هوشمند خود اعتماد نکنید.

سرهنگ کاکوان اظهار کرد: پرونده‌ای به شکواییه خانمی تحت عنوان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها به این پلیس واصل که در تحقیق از شاکی اعلام کرد که سال گذشته اقدام به خرید گوشی apple کرده لذا جهت فعال سازی apple id گوشی خود را به آقایی که از آشنایان بوده تحویل داده که وی اقدام به فعال کردن apple idگوشی همراهم کرد. در حالیکه ‌با توجه به اینکه پسورد apple id اینجانب در اختیار وی بوده از این طریق نامبرده به کلیه اطلاعات شخصی بنده دسترسی پیدا دارد.
وی افزود: ‌در این خصوص طی بررسی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد ایمیل به آدرس مشخص بر روی اپل آی دی شاکی ذخیره شده متعلق به ایمیل متهم است، در این خصوص با انجام اقدامات فنی و کارشناسانه متهم شناسایی و حسب دستور مقام قضایی به پلیس دلالت و طی تحقیقات به عمل آمده با توجه به ادله ومستندات موجود به جرم خود معترف و انگیزه خود را اخاذی از شاکی عنوان کرد لذا متهم به همراه پرونده به دادسرا ارسال شد.

سرهنگ کاکوان در این باره به شهروندان هشدار داد اپل آیدی رمز عبور شخصی است و دارنده این نوع دستگاه قبل از خرید باید روش فعال سازی آن‌را یاد بگیرد چراکه با دانستن نام کاربری و رمز عبور اپل آیدی شما، به تمام اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا تهران گفت: فعال سازی اپل آیدی بسیار راحت است و خریداران این نوع گوشی می‌توانند خود اقدام به فعال سازی آن کنند، تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کاکوان در پایان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه و در قسمت ثبت گزارشات مردمی آن را ثبت کنید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد