اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جنرال الکتریک از نفتا و تجارت با مکزیک حمایت کرد

جنرال الکتریک از مکزیک به عنوان بخش بزرگی از آینده خود نام برد و اعلام کرد این شرکت از توافق تجارت آزاد (نفتا) که دونالد ترامپ تهدید به لغو آن کرده ، کاملا پشتیبانی می کند.

مدیر اجرایی ارشد جنرال الکتریک، جفری ایملت، در بازدید از مکزیک گفت مکزیک دارای پتانسیل بالایی است که به خوبی درک نشده است. او از فعالیت مشترک با مکزیک و معاهده تجاری ای که مکزیک کانادا و ایالات متحده را به هم پیوند داده حمایت کرد.

ایملت در رویدادی که به مناسبت بازگشایی بخشی از فعالیت مشترک این شرکت در شهر شمالی مونتری برگزار شده بود، گفت: جنرال الکتریک کاملا از نفتا حمایت می‌کند. او ادامه داد این معاهده تجاری همانطور که مکزیک هم ذکر کرده می‌تواند مدرنیزه شود.ایملت عضوی از گروه مشاوران صنعتی منتخب ترامپ است که مکزیک برای لابی‌گری هدف گرفته است. مکزیک و کانادا در حال تشویق و ترغیب رهبران تجاری آمریکا برای دفاع از نفتا هستند.رییس جنرال الکتریک گفت: تجارت در بین کشور های آمریکای شمالی به معنای فرصت های برد برد است.

او با اشاره به این که صادرات جنرال الکتریک از مکزیک به سراسر دنیا ۳ میلیارد دلار ارزش دارد گفت ما برای ایجاد رابطه ای نزدیک بین مکزیک و آمریکا به همکاری سازنده ادامه خواهیم داد.ایملت با بیان اینکه ما درباره مکزیک و درباره آنچه می‌توان در اینجا انجام داد، خوشبین هستیم، گفت: اقتصاد شماره ۲ آمریکای لاتین بخش بزرگی از آینده جنرال الکتریک خواهد بود.

در همین ماه بود که ایملت از دولت ترامپ خواسته بود از سیاست گذاری های محافظه کارانه اجتناب کند، میدان بازی را برای شرکت های آمریکایی با اصلاحات مالیاتی هموار ساخته و سرمایه گذاری برای صادرات را احیا کند و توافق نامه های تجاری را بهبود ببخشد. ترامپ سیاست «خرید آمریکایی» را دنبال می‌کند و مخالف شرکت هایی است که فعالیت‌های خود را به مکزیک منتقل می‌کنند.او تهدید کرده در صورتی که نتواند نفتا را به نفع آمریکا اصلاح کند آنرا لغو می‌کند؛ این در حالی است که نفتا برای اقتصاد مکزیک حیاتی است.بر خلاف برخی از شرکت های آمریکایی، جنرال الکتریک از کارخانه های خود در مکزیک عقب نشینی نکرده و ریسک حملات خشن ترامپ در توییتر را به جان خریده است.

پیشتر رییس جمهوری مکزیک در بیانیه ای اعلام کرده بود جنرال الکتریک علاقه مند است امسال خرید تدارکات خود از مکزیک را دو برابر کند. ولی ایملت در گفته های خود اشاره ای به این مطلب نکرد.

ولادیمیر دلا مورا رییس بخش مکزیک جنرال الکتریک می‌گوید: این مطلب به بیانیه سال پیش استناد می‌کند و به معنای آن نیست که جنرال الکتریک در نظر داشته باشد خرید خود بین امسال و ۲۰۱۸ را دو برابر کند.

چند روز قبل جنرال الکتریک اعلام کرد برنده قرارداد ایجاد نیروگاه هایی با خروجی ۲ گیگاوات نیرو در مکزیک شده است و قرار داد جداگانه خدماتی چندین ساله دیگری را هم به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار منعقد کرده است.دلامورا گفت: جنرال الکتریک هنوز نمی‌تواند جزییات قرارداد ۲ گیگاواتی را منتشر کند اما ارزش تقریبی سرمایه گذاری کلی آن از ۵۰۰ میلیون دلار هم فراتر می‌رود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد