اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد:

قیمت جهانی طلا تا 5 سال آینده به کمتر از 300 دلار خواهد رسید

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد که قیمت جهانی هر اونس طلا طی 5 تا 7 سال آینده به کمتر از 300 دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، جان دیکه کو تحلیلگر مستقل بازارهای بین المللی در موسسه سرمایه گذاری "چارت مستر پرو" در سخنانی تاکید کرد: گرچه قیمت طلا پس از افت اخیر و رسیدن به پایین ترین سطح در 8 هفته گذشته به دنبال یافتن سطح حمایتی جدیدی است، ولی به نظر می رسد قیمت این فلز زرد طی سال های آینده 3 رقمی خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من قیمت جهانی طلا طی 5 تا 7 سال آینده به کمتر از 300 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی در ماه ژانویه نیز پیش بینی کرده بود که قیمت هر اونس طلا به کمتر از 700 دلار می رسد.

وی در ادامه افزود: طلا نه تنها در حال از دست دادن تقاضای مکان امن سرمایه گذاری است بلکه در حال حرکت به سوی شرایط اقتصادی هستیم که در آن قیمت طلا مطلوب نخواهد بود. به نظر من افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا مهمترین چالش برای قیمت جهانی طلا خواهد بود. افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند قیمت طلا را به شدت افزایش دهد. آخرین باری که نرخ بهره اوراق قرضه یک ساله آمریکا در اکتبر 2000 به 6 درصد رسیده بود، قیمت هر اونس طلا به 275 دلار کاهش یافت.

همه نگاه ها در شرایط کنونی به نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این نشست بیش از 74 درصد خواهد بود. معمولا هر زمان که احتمال افزایش نرخ بهره در نظرسنجی ها بالاتر از 50 درصد باشد، فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: علاوه بر نرخ بهره آمریکا، ظهور و پیدایش "بیت کوین" و استقبال سرمایه گذاران بین المللی از طلای مجازی نیز می تواند تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته باشد. بیت کوین توانسته است به جایگزین قابل اعتمادی برای طلای واقعی تبدیل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بازار آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت نیز تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و سوریه و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای تغییر قیمت طلا خواهد بود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد