اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رویترز اعلام کرد

خرید ۱۰۰ میلیارد دلار سلاح باج‌ بزرگ عربستان به آمریکا

رویترز اعلام کرد:در حالی که نزدیک یک هفته به سفر ترامپ به عربستان مانده است، مقامات آمریکایی از توافق برای فروش ۱۰۰ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به عربستان صحبت می‌کنند.

رویترز گزارش داد، یک هفته دیگر ترامپ به عربستان سفر خواهد کرد و بنا به اعلام مقامات آمریکایی در این سفر قرار است عربستان قراردادهای خرید تجهیزات نظامی به ارزش 100 میلیارد دلار را با آمریکا به امضا برساند.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند قرار است طی 10 سال عربستان حجم قراردادهای نظامی خود با آمریکا را به 300 میلیارد دلار افزایش داده و تجهیزات خریداری‌شده به عربستان در دفاع از خود مقابل ایران، داعش و دیگر تهدیدات منطقه‌ای کمک خواهند کرد.

سفر ترامپ در روز 19 می به عربستان انجام خواهد شد و امضای این حجم قرارداد نظامی همزمان با سفر ترامپ صورت خواهد گرفت. در طول تاریخ آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تجهیزات نظامی به خصوص جنگنده برای عربستان محسوب می‌شود و تاکنون ده‌ها میلیارد دلار تجهیزات نظامی به این کشور صادر کرده است، اما بسته 100 میلیارد دلاری کنونی، بزرگ‌ترین صادرات نظامی آمریکا به عربستان در تاریخ محسوب می‌شود که شامل ناو، سیستم دفاع موشکی، سیستم دفاع دریایی، سلاح و خدمات نگهداری و تعمیرات است.

درحالی‌ قرار است آمریکا به عربستان 100 میلیارد سلاح به عربستان بفروشد که گروه‌های مدافع حقوق بشر مدعی هستند که عربستان در حملات خود به یمن هزاران غیرنظامی را به خاک و خون کشیده است. انتقادات به این نوع قراردادها در روزهای پایانی دولت اوباما بالا گرفت تا از فروش سیستم‌های پیشرفته نظامی به عربستان جلوگیری شود.

مقامات آمریکایی معتقدند این اقدام برای اقتصاد آمریکا مفید خواهد بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد