اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:

طلا شاخص مهمی برای اندازه گیری نگرانی و هیجان بازارهای مالی است

سایت طلا : گرچه قیمت طلا تحت فشار زیادی قرار دارد و طی روزهای اخیر با کاهش روبرو شده، یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که طلا می تواند سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، "داگ گروه" تحلیلگر ارشد اقتصادی در حاشیه کنفرانس اقتصادی در شهر نیویورک تاکید کرد: به نظر من تقاضای سرمایه گذاری و فیزیکی برای طلا مانع از کاهش قیمت این فلز زرد به کمتر از 1200 دلار در هر اونس خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: طلا شاخصی برای اندازه گیری نگرانی و هیجان مالی در بازارهای جهانی است. شما می بینید زمانی که نگرانی و هیجان در بازارهای بین المللی وجود داشته باشد، طلا عملکرد خوبی دارد. قیمت طلا با تشدید تنش های سیاسی افزایش می یابد. در شرایط کنونی نگرانی های مربوط به تحولات سیاسی اروپا و تنش در شبه جزیره کره می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که نرخ تورم در اقتصاد آمریکا با افزایش روبرو شود و ارزش دلار نیز به روند نزولی خود ادامه دهد، تقاضا و قیمت طلا با افزایش همراه خواهد شد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی در ادامه به وضعیت بدهی های سنگین آمریکا اشاره کرد و گفت: رشد فزاینده بدهی های آمریکا می تواند موجب افت شدید ارزش دلار و افزایش فزاینده قیمت طلا شود. بدهی های آمریکا طی سال های گذشته همواره روند صعودی داشته و د ر سال 2014 میلادی برای نخستین بار بیشتر از تولید ناخالص داخلی شده است.

وی در ادامه به وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه اشاره کرد و گفت: آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که تقاضای فیزیکی در کشورهای هند و چین و سایر اقتصادهای نوظهور رو به افزایش خواهد بود و این مساله مانع از کاهش قیمت طلا به زیر 1200 دلار در هر اونس در کوتاه مدت خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی در شرایط کنونی تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره و سوریه قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد