اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شاپور محمدی اعلام کرد؛

ارائه‌ پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه به مجلس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از صدا و سیما؛ شاپور محمدی یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی را مردمی شدن اقتصاد دانست و گفت: فرهنگ سازی، اصل مهم افزایش مشارکت آحاد جامعه در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذر ماه ۱۳۸۴ و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی مصوب ۱۳۸۸ از اقدامات مجلس شورای اسلامی طی سال‌های گذشته قدردانی کرد و گفت: در اسرع وقت پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه کشور نهایی و در قالب لایحه به مجلس و دولت ارائه می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز امیدواری کرد با همراهی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیش نویس لایحه اصلاح قوانین بازار سرمایه به زودی نهایی شود و موارد تکمیلی به قوانین بازار سرمایه اضافه شود.

محمدی با تاکید بر اینکه در ۱۰ سال گذشته بازار سرمایه از رشد خوبی برخوردار بوده است، گفت: امیدواریم بازار سرمایه بتواند امسال در چارچوب اقتصاد مقاومتی بیش از پیش در تامین مالی بخش خصوصی نقش آفرین باشد و اولویت سازمان بورس، تقویت بخش خصوصی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت:اقدامات فرابورس در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و صندوق‌های جسورانه بسیار مثبت است و امیدواریم در سال جاری حضور این بنگاه‌ها در بازار سرمایه پر رنگ‌تر شود و این شرکت‌ها جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

محمدی ادامه داد: پارسال شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها فعالیت خود را با یک شروع خوب آغاز کردند و امیدواریم در سال جاری تعداد این شرکت‌ها افزایش پیدا کند و از مزیت‌های رشدی آن‌ها استفاده کنیم.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این نوع کسب و کارها بیش از کسب و کارهای سنتی با رشد همراه هستند، گفت: ارزش گذاری منصفانه و بر مبنای واقعیت و همچنین کاهش هزینه تامین مالی در بازار سرمایه محقق می‌شود و از این حیث مزیت‌های زیادی برای همه شرکت‌ها از جمله بنگاه‌های اقتصادی دانش محور ایجاد خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد