اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سیف: برجام تمام تحریم های هسته ای ایران را لغو کرد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: این که برخی ادعا می کنند برجام نتوانست تحریم های هسته ای ایران را برطرف کند؛ بی انصافی است، برای این که برجام تمام تحریم های هسته ای ایران را لغو کرد.

ولی الله سیف روز شنبه در حاشیه همایش روسای بانک کشاورزی کشور در بابلسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برجام تحریم های بانکی هم که با موضوع هسته ای مرتبط بوده، برداشته شده است.

وی درباره علت بعضی مشکلات در روابط بین بانکی، گفت: باید بپذیریم که نظام بانکی در جهان هر روز درحال تغییر و تکامل است و به سرعت قوانین آن تغییر می کند و در این مدتی که نظام بانکی تحریم و روابط بانکی ما با جهان قطع بود ، از قوانین روز بانکی فاصله گرفته ایم و به سرعت باید تلاش کنیم با پیاده سازی استانداردهای بین المللی اگر مشکلاتی در این بخش وجود دارد ، برطرف کنیم.
سیف افزود : وضعیت شبکه بانکی بعد از برجام به هیچ عنوان قابل قیاس با زمان پیش از آن و تحریم ها نیست و گشایش های خوبی صورت گرفت و متاثر از همین وضعیت بوده است که تجارت خارجی ما هم ارتقاء یافته است .
وی ادامه داد : دستاوردهای برجام در بخش بانکی تنها در حوزه های بانکی خلاصه نمی شود و در سایر بخش ها هم قابل مشاهده و برجسته است .
رئیس کل بانک مرکزی همچنین بر ضرورت به روز شدن قوانین و مقررات و استانداردهای بانکداری کشور تاکید کرد و گفت : روسای بانک های کشور باید برای دستیابی به قوانین بانکداری بین المللی تلاش کنند و خودشان را به استانداردهای بین المللی برسانند.
** رشد اقتصادی از منفی 7.7 تا 11.16
سیف همچنین دستاوردهای دولت یازدهم را در بخش های مختلف بویژه بخش اقتصادی خیره کننده و قابل ستایش توصیف کرد و گفت : دولت تدبیر و امید کارش را با رشد اقتصادی منفی 7.7 درصدی در سال 92 آغاز کرد و موفق شد آن را در سال 96 به 11.16 (11 و 16 صدم) برساند.
وی با اظهار این که برخی می گویند این نرخ رشد مربوط به فروش نفت بوده است ، افزود : به طور قطع یکی از عوامل اصلی این رشد اقتصادی فروش نفت بود که خودش حاصل برجام و یک نقطه قوت برای آن است .
رئیس کل بانک مرکزی گفت : دولت تدبیر و امید کارش را با تورم بالای 40 درصد آغاز کرد و دولت را تحویل گرفت و موفق شد در پایان سال 95 آن را به 9 درصد برساند و بعد از 26 سال نرخ تورم را در کشور تک رقمی کند.
رئیس کل بانک مرکزی امروز به مازندران سفر کرد و سخنرانی در همایش روسای شعب بانک کشاورزی کشور در بابلسر نخستین برنامه وی بود.
شرکت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران دیگر برنامه سیف در سفر به این استان است .

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد