اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کیتکو نیوز بررسی کرد:

آیا 100 روز نخست ریاست جمهوری ترامپ برای طلا مثبت بوده است؟

سایت طلا : در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیش از 100 روز است که زمام قدرت را در دست گرفته ، این سئوال مهم مطرح می شود که آیا دوره ریاست جمهوری وی برای طلا مثبت بوده است؟

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، 100 روز نخست ریاست جمهوری ترامپ پر از جوادث و رویدادهای مختلف و مهم بوده است.

بر اساس این گزارش بررسی تحلیل های آماری نشان می دهد که قیمت طلا از زمان مراسم تحلیف ترامپ تاکنون بیش از 4.7 درصد و قیمت نقره نیز 3.7 درصد رشد داشته است.

راس استراچان تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در موسسه تامسون رویترز تاکید کرد: باید توجه داشت که قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره در این مدت بر حسب یوان چین و یورو نیز افزایش داشته است. این مساله نشانگر تضعیف ارزش دلار آمریکا بوده است.

وی تصریح کرد: اگر هفته گذشته را در نظر نگیریم، قیمت جهانی طلا از 20 ژانویه 7 درصد و قیمت نقره نیز بیش از 9.5 درصد رشد داشته است. البته پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، قیمت فلزات گرانبها با افت نسبی روبرو شده است.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و نقره با افزایش چشمگیری روبرو شده است. البته نباید رشد قیمت جهانی طلا در این مدت را تنها به دلیل ریاست جمهوری ترامپ بدانیم، چرا که افزایش تقاضای فیزیکی در بازار هند نیز در این مساله موثر بوده است.

وی اظهار داشت: تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص اوضاع سوریه نقش مهمی در افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است. به نظر می رسد کاهش تقاضای فیزیکی در هند نیز تاثیر زیادی بر افت نسبی قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است. علاوه بر این، نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی اروپا با برگزاری انتخابات فرانسه و روشن شدن نتایج اولیه تا حد زیادی کاهش یافته است.

موسسه تامسون رویترز پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1267 دلار خواهد رسید. این احتمال وجود دارد که قیمت طلا امسال تا سطح 1375 دلاری افزایش یابد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو در کوتاه مدت می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد