اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واردات بی رویه تولید کننده داخلی را فلج کرده است

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه واردات و قاچاق به داخل کشور بی رویه و گسترده است، گفت: بخشی از واردات بصورت قاچاق است که خود قاچاق باعث ورشکستگی فلج شدن تولید کننده داخل شده و این خود و منشاء بیکاری است.

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده شادگان درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکار نیوز با بیان اینکه در حال حاضر بیکار و مشکلات اقتصادی از معضلات اصلی کشور است، گفت: دولت روحانی در ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و جلوگیری ازقاچاق موفق نبوده ضمن اینکه دولت دروازه کشور را بر روی کالاهای خارجی و واردات بی رویه باز گذاشته است.

وی افزود: در حال حاضر ما در بخش تولیدات، توسعه و رشد با رکود مواجه ایم. ضمن اینکه باید به این معضلات فقر، مشکلات معیشتی و گرفتاریهای مردم را اضافه کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: قاچاق و واردات به داخل کشور آنقدر زیاد است که مصرف کننده را از خرید کالای داخل منصرف می کند.ناصری نژاد اضافه کرد: واردات و قاچاق به داخل نه تنها به ضرر اقتصاد کشور است بلکه تولید کننده را با ورشکستگی مواجه می کند ضمن اینکه باعث تعطیلی کارخانه ها و اخراج کارگران می شود.

وی تصریح کرد: برای راه اندازی یک کارخانه یا واحد تولیدی سالهای سال هزینه و زمان زیادی صرف می شود اما با واردات کالایی که در داخل تولید می شود، همه آن زحمات و برنامه ریزیها برباد می رود.رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تاکید کرد: اگر این روند واردات و حجم زیاد قاچاق ادامه یابد در آینده نزدیک باید شاهد نابودی تولیدات داخل و تعطیلی کارخانجات باشیم.ناصری نژاد با بیان اینکه در همه کشورها از ورود اجناس قاچاق بشدت جلوگیری می شود، افزود: متاسفانه این روند در ایران چندان سفت و محکم نیست و ما نگران هستیم که این حجم واردات و قاچاق سبب نابودی اقتصاد داخلی شود.

وی با بیان اینکه قاچاق کلان با برنامه و حساب شده است، افزود: اگر مدیریت فعلی گمرگ می توانست تا از قاچاق جلوگیری کند، تا الان این کار را می کرد. بنابراین برای مقابله باقاچاق حداقل نگاه مدیران و برنامه ها باید تغییر کند.رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: ما از آقای کرباسیان رئیس کل گمرگ می خواهیم که زنگ خطر را بشنوند و وارد کارزار شود و برای جلوگیری از قاچاقهای گسترده و کلان اقدام و برخورد کنند نه برخورد با چهارتا لوله بر.ناصری نژاد با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قاچاق کالایی که مشابه آن در داخل وجود دارد، حرام شرعی است، تصریح کرد: مسئولین باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری در امر قاچاق توجه کرده و آنرا سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: دولت روحانی نشان داد که نمی تواند درجلوی قاچاق و واردات را بگیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد