اونس طلا2207.69
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

اضافه شدن ۲۸ فروند هواپیما به ناوگان در دو سال گذشته

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از جابه جایی بیش از ۶۱ میلیون و ۲۹۰ هزار مسافر توسط بخش هوایی کشور در دو سال گذشته خبرداد.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: از سال ۹۴ تاکنون ناوگان هوایی کشور از حدود۲۵۲ فروند هواپیما با ۴۳هزار و ۱۹۳ صندلی پرواز به ۲۸۰ فروند هواپیما و ۴۵ هزار و ۸۷۱ صندلی در سال ۹۶ رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد هواپیماهای فعال کشور ۱۸۵ فروند است گفت: تعداد صندلی فعال در مرداد سال ۹۴ حدود ۲۵۷۲۲ صندلی پرواز بوده که در حال حاضر این رقم به بیش از ۳۰ هزار صندلی پرواز فعال رسیده است.

جعفرزاده با بیان اینکه توسعه ناوگان از اولویتهای بخش هوایی کشور است و شرکتهای هواپیمایی در حال مذاکره با شرکتهای خارجی سازنده هواپیما جهت افزایش ناوگان خود هستند گفت: در دو سال گذشته ۲۰ فروند هواپیمای مسافری و ۵ فروند هلی کوپتر از رده خارج شده است.

پس از آنکه با نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای فضا برای انتقال هواپیماهای جدید به آسمان ایران افزایش یافت و تعدادی از ایرلاین ها توانستند تعدادی هواپیمای دست دوم با سن پایین وارد کنند، عقد سه قرارداد مجزا میان ایران ایر و هواپیماسازان بزرگ جهان ورود ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید را به آسمان ایران قطعی کرد.

در طول هفته‌های گذشته ۳ فروند هواپیمای جدید به ایران تحویل شده است و طبق توافقات صورت گرفته این شرکت تا ماه آینده چهار فروند هواپیمای ای تی آر نیز تحویل می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود ایران برای نوسازی ناوگان خود در یک فرایند ۱۰ ساله به حدود ۵۰۰ فروند هواپیمای جدید نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد