اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار از سودگیری معامله‌گران متاثر شد/ افت اونس در هفته طلایی

با آنکه برخی کارشناسان انتظار عبور قیمت اونس از مرز 1300 دلار را در هفته قبل داشتند، سودگیری معامله‌گران، کاهش تحولات تازه ژئوپلیتیک و انتظار برای انتخابات فرانسه روند را متاثر کرد.

بهای اونس طلا در سومین هفته آوریل 3/ 0 درصد افت کرد. با این همه، امید به فلز زرد پابرجاست. هر اونس طلا که دو هفته پیش تا بهای 1288 دلار جهش کرده بود، در پایان فعالیت بازار نیویورک در روز جمعه روی بهای 1284 دلار ایستاد. با آنکه برخی کارشناسان انتظار عبور قیمت اونس از مرز 1300 دلار را در هفته قبل داشتند، سودگیری معامله‌گران، کاهش تحولات تازه ژئوپلیتیک و انتظار برای انتخابات فرانسه روند را متاثر کرد. با وجود این، روند هفته‌های گذشته و نیز ادامه تنش‌های سیاسی-اقتصادی در جهان، همچنان پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت را افزایشی نگه داشته است. هفته آینده، آخرین هفته‌ چهارمین ماه سال 2017 میلادی است و مرور تحولات هفته گذشته، جالب توجه خواهد بود.

اونس طلا که جمعه دو هفته پیش تا بهای 1288 دلار جهش کرده بود، در اولین روز کاری هفته گذشته روی بهای 1284 دلار ایستاد. اونس در این روز تحت حمایت تنش‌های ژئوپلیتیک و تضعیف دلار تا بهای 1293 دلار هم رشد کرد گرچه بعد تحت فشار فروش‌ها به قیمت پیش‌گفته بازگشت. این قیمت اوج 5ماهه تازه‌ای بود که در روزهای بعد سودگیری را در بازار پررنگ کرد. شاخص دلار که جمعه قبل از آن روی عدد 59/ 100 واحد ایستاده بود، دوشنبه تا عدد 29/ 100 واحد پایین آمد. این افت به نفع طلا کار کرد، اما افت بهای نفت خام عامل خارجی‌ای بود که به‌ضرر فلز زرد عمل کرد. همزمان با اثرگذاری بازارهای دیگر، روابط بین‌الملل نیز بازار طلا را متاثر کرد. مهم‌ترین خبر اقتصادی روز، اعلام میزان رشد چین در سه ماه نخست سال 2017 بود. رشد این بازه زمانی در مقیاس سالانه 9/ 6 درصد اعلام شد که بهترین رشد در 2 سال گذشته بود و بسیاری را به بهبود وضع اقتصاد چین امیدوار کرد. رشد اقتصاد چین حامی بازار طلا است؛ چراکه این کشور بزرگ‌ترین خریدار فلز زرد است. روز دوم هفته، روز رشد 5 دلاری و ثبت قیمت 1289 دلار بود.

کیتکو بازار سه‌شنبه را سردرگم توصیف کرد؛ چراکه از یکسو سودگیری وجود داشت و از سوی دیگر اخبار ژئوپلیتیک مشغول اثرگذاری بودند. با این همه، مهم‌ترین اتفاق روز سقوط شاخص دلار به زیر مرز 100 واحد بود. شاخص دلار در این روز تحت‌تاثیر توجه بازار به انتقاد دولت آمریکا به دلار قوی، تا عدد 49/ 99 واحد پایین آمد. اما روز چهارشنبه، روز افت دوباره تا قیمت 1280 دلار و روز پنج‌شنبه روز ثبات قیمت نهایی بود. افت 9 دلاری روز چهارشنبه عمدتا ناشی از سودگیری معامله‌گران و همچنین تاثیرگذاری عوامل خارجی بود. در این روز همزمان با افزایش فروش‌ها برای کسب سود، رشد شاخص دلار و افت بهای نفت خام به‌ضرر طلا کار کردند. شاخص دلار چهارشنبه تا عدد 73/ 99 بالا آمد. با همه اینها، بازارها همچنان به تحولات ژئوپلیتیک توجه داشتند. اخبار جهانی روز پنج‌شنبه نیز مورد توجه بود، ولی عوامل کاهشی اونس را روی قیمت روز قبل نگه داشتند. اونس در چهارمین روز کاری هفته تا قیمت 1276 دلار هم پایین آمد، اما در نهایت روی همان قیمت 1280 دلار ایستاد. پنج‌شنبه، شاخص دلار تا عدد 77/ 99 واحد رشد کرد. همزمان، بهای نفت خام تغییر چندانی نکرد. در این روز، بازارها در کنار توجه به تنش‌های شبه‌جزیره کره به گفته‌های تازه وزیر خارجه ایالات‌متحده نیز توجه داشتند. بازارهای جهانی روز جمعه را هم با رشد شاخص دلار و افت بهای نفت خام شروع کردند تا اونس تحت‌فشار بماند. با این همه، توجه به حمله تروریستی فرانسه در آستانه برگزاری انتخابات این کشور طلا را محبوب نگه داشت تا اونس در روز آخر تا بهای 1284 دلار بالا برود. این در حالی بود که شاخص دلار تا عدد 97/ 99 واحد رشد کرد. با آنکه بهای طلا در 5 روز کاری گذشته افت کرده، امید اکثر کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد به روند فلز زرد ادامه دارد. در گزارش بعدی «دنیای اقتصاد» جزئیات پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت را به همراه رویدادها و داده‌های مهم هفته، پیش رو خواهید داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد