اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی :

الان زمان بدی برای خرید طلا نیست

سایت طلا : رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز تاکید کرد که روند صعودی قیمت طلا تا پایان امسال ادامه خواهد یافت و به نظر من الان هم وقت مناسبی برای خرید طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، جورج میلینگ استنلی رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز در سخنانی تصریح کرد: در حالی که قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر قرار دارد، به نظر من الان هم وقت مناسبی برای ادامه خرید خواهد بود چرا که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال روندی صعودی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 12 درصد رشد داشته است. وی افزود: نگرانی های سیاسی و اقتصادی در سطح بین المللی این امکان را فراهم خواهد کرد تا قیمت جهانی طی ماه های آینده نیز با افزایش بیشتری روبرو شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: نااطمینانی و نگرانی زیادی در بازارهای بین المللی وجود دارد. به نظر من ادامه نگرانی های سیاسی و اقتصادی در سطح جهانی موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت این فلز زرد خواهد بود.

وی افزود: گرچه بخش زیادی از افزایش قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به خاطر رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری بوده ولی عوامل مهم دیگری نیز بر افزایش قیمت طلا موثر بوده است.

وی پیش بینی کرد که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1375 دلار خواهد رسید و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1400 دلار نیز افزایش یابد. اگر سطح روانی و مقاومتی 1300 دلاری شکسته شود روند صعودی قیمت طلا به سرعت ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: فکر نمی کنم الان زمان بدی برای خرید طلا باشد. سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. تجربه نشان داده است که قیمت طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به طور موقتی با کاهش روبرو می شود ولی در میان مدت قیمت جهانی طلا روندی صعودی می یابد.

به نظر می رسد در شرایط کنونی نوسانات ارزش دلار ، نرخ بهره فدرال رزرو و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد. تنش ها و نگرانی های سیاسی به خصوص انتخابات مهم فرانسه آلمان و هلند و آغاز روند برگزیت نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد