اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی پلاتز درباره روند قیمت جهانی طلا در روزهای آتی

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی اس اند پی گلوبال پلاتز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتز، نظرسنجی انجام شده از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی حاکی است که کاهش تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا در اواخر هفته ای که گذشت، موجب خواهد شد تا تقاضا و قیمت طلا در روزهای آینده با افت بیشتری روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای پایانی هفته ای که گذشت از بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر فاصله گرفته است. افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، نتایج همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه با هدف افزایش قدرت و اختیارات رئیس جمهور این کشور، موجب شد تا قیمت طلا در روزهای گذشته به بالاترین سطح از نوامبر 2016 برسد.

ولی قیمت طلا که پیش از این تا سطح 1295 دلاری افزایش یافته بود، روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1280 دلار رسید. درخواست غیر منتظره ترزا می نخست وزیر بریتانیا برای برگزاری انتخابات زودرس در ماه ژوئن و موافقت پارلمان این کشور می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز قرار است یکشنبه برگزار شود. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند. شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که با کاهش تنش های سیاسی طی روزهای آینده تقاضا برای طلا کاهش خواهد یافت. البته ریسک های سیاسی در صورت عملکرد خوب مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه در انتخابات همچنان باقی خواهد ماند.

کامرز بانک آلمان در گزارشی اعلام کرد: اگر نتایج انتخابات فرانسه فراتر از انتظارات اولیه باشد، تقاضا و قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده بین 1265 تا 1295 دلار در نوسان خواهد بود. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

به نظر می رسد روند نوسانات ارزش دلار، انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. ادامه نگرانی ها نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ نیز می تواند تاثیر مهمی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد