اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش 7 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته/ سقوط نفت آمریکا به زیر 50 دلار

قیمت نفت طی هفته گذشته 7 درصد کاهش قیمت یافت و هر بشکه نفت برنت به زیر 52 دلار و نفت خام آمریکا به زیر 50 دلار سقوط کرد.

به گزارش رویترز، قیمت نفت بیش از روز جمعه بیش از 2 درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی در بیش از یک ماه گذشته را ثبت کرد.

این کاهش بر اثر بروز نشانه هایی از افزایش تولید و ذخایر نفت آمریکا صورت گرفت که می‌تواند تلاش اوپک برای کم کردن از مازاد عرضه در جهان را خنثی کند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز گذشته، آخرین روز کاری بازارهای جهانی با 1.03 دلار (2 درصد) کاهش 51.96 دلار فروخته شد.

نفت خام آمریکا نیز با 1.09 دلار (2.2 درصد) کاهش 49.62 دلار معامله شد.

حجم معاملات دیروز بسیار سنگین بود و بیش از 665 هزار معامله نفت خام آمریکا دست به دست شد که از متوسط روزانه 525 هزار قرارداد بیشتر است.

طی هفته گذشته، قیمت نفت برنت 7 درصد کاهش یافت درحالی‌که نفت خام آمریکا کاهش هفتگی 6.7 درصدی را ثبت کرد. این کاهش، بیشترین درصد افت قیمت برای هر دو شاخص نفتی از هفته منتهی به 10مارس بود. در دهم مارس، نگرانی در مورد اشباع بازار و عرضه، مسیر افزایش قیمت‌ها را خراب کرد.

هنوز بسیاری در بازار انتظار دارند که اوپک توافق کاهش تولید را به مدت 6 ماه دیگر تمدید کند.

مت اسمیت، مدیر تحقیقات کالاهای اساسی در کلیپردیتا گفت: «دلیلی که ما دیروز و هفته گذشته شاهد فروش بودیم با این حقیقت مرتبط است که واردات بیشتر از غرب آسیا داشتیم.»

بعلاوه، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه از صحبت در مورد پیوستن به تمدید کاهش تولید خودداری کرد و گفت ذخایر جهانی در حال کاهش است.

بجارنه شیلدروپ، تحلیلگر ارشد کالاهای اساسی گفت انتظار ندارد که اوپک کاهش تولید خود را ادامه دهد و این می‌تواند احتمالا این کارتل نفتی را نسبت به شیل آمریکا آسیب‌پذیر کند.

سطح تولید نفت آمریکا اکنون در بالاترین میزان از آگوست 2015 قرار دارد. تعداد دکل‌های حفاری این کشور برای چهاردهمین هفته متوالی افزایش یافته است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد