اونس طلا2207.09
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شاخص کل بورس تهران ۷۹۳۰۲ هزار واحدی شد/ بورس با فرمان خودرویی‌ها به مسیر انتخابات پیچید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات سهام را به نظاره نشستند که با پیش‌رو شدن گروه خودرویی‌ها همراه بود و با نزدیک شدن به انتخابات، بازار آماده استقبال از نماگرهای از دست رفته می‌شود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 2 اردیبهشت ماه 95 با افزایش 651 واحدی به رقم 79 هزار و 302 واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 252 واحدی عدد 17 هزار و 344 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 780 واحدی به رقم 87 هزار و 583 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 301 واحدی به رقم 55 هزار و 231 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 2277 واحدی عدد 174 هزار و 670 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 9 واحدی به عدد 916 واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 148 واحد، گروه سایپا با 61 واحد و پالایش نفت اصفهان با 53 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه اصفهان با 34 واحد، ملی صنایع مس ایران با 33 واحد و پتروشیمی جم با 13 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 279 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 227 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 91 هزار و 7 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند اصفهان، سرمایه‌گذاری ملی ایران، حق تقدم خرید سهام روزدارو، حق تقدم خرید سهام قند شیروان قوچان و بجنورد، اختیار معامله سهام فولاد هرمزگان جنوب، فرآوری زغال سنگ طبس، بیمه حافظ و حق تقدم خرید سهام آن، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان آرتا اردبیل، سیمان فارس خوزستان، افست، داروسازی دکتر عبیدی، فرآورده‌های نسوز آذر متوقف شدند.

امروز در بازار 2 سهام تعداد 30 میلیون سهم بانک حکمت ایرانیان، به قیمت کمتر از 4 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش،‌امروز بورس تهران در حالی همچنان نظاره‌گر نوسان بی‌محابای قیمت سهام شرکت‌های حاضر در تابلوی «ج» پایه فرابورس بودند که به نظر می‌رسد، این بازار به جای آنکه تابلویی برای تنبیه شرکت‌های بی‌انضباط و غیرشفاف باشد، به مشوقی برای سفته‌بازان و به عبارتی بهتر بهشت نوسان‌گیران بی آنکه نیازی به نظارت و یا توقف نماد معاملاتی داشته باشند تبدیل شده است.

امروز جدای از نوسان‌های بی‌منطق قیمت سهام در شرکت‌های کوچک و حاضر در بازار دوم بورس، گروه خودرویی‌ها با پیش رو شدن سایپا فضای کارزار انتخاباتی را بر معاملات سهام حاکم کرده است. این در حالی است که سایپا در آستانه برگزاری مجمع عادی سالیانه سهام‌دارن خود از طریق معاملات کد به کد و انتقال زیان به شرکت‌های تابع که در حساب‌های تلفیقی به چشم نمی‌آیند، در حال شناسایی سود است.

امروز حقوقی هلدینگ خلیج فارس نیز پیرو تداوم معاملات روزهای اخیر خود همچنان خریدار سهام این شرکت در بازار با هدف تقویت نماگرهای بازار بود. در این بین گروه پالایشی‌ها همچنان برای خریداران بنیادی بازار سهام از مزیت نسبی برخوردار است. از سوی دیگر گروه معدنی‌ها در انتظار حمایت حقوقی‌های خود همچنان درجا می‌زنند.

امروز بازار سهام بازاری به نسبت پر حجم و شاداب بود که با پیش‌رو شدن گروه خودرویی‌ها و همچنین پالایشی‌ها در مسیر کارزار انتخاباتی قرار گرفت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد