اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

تنش های سیاسی مانع از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد شد

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی موجب تقویت قیمت جهانی طلا خواهد شد ولی این مساله مانع بزرگی برای فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی معتقدند تشدید تنش های سیاسی بین المللی به خصوص نگرانی های مربوط به اوضاع کره شمالی، می تواند موجب کاهش انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا شود.

بر اساس این گزارش همه نگاه ها در شرایط کنونی به تحولات شبه جزیره کره معطوف شده است. آمریکا در حال تقویت نیروهای نظامی خود در آب های شبه جزیره کره است و نسبت به هر گونه آزمایش هسته ای و موشکی کره شمالی هشدار داده است.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: اگر تنش های سیاسی تشدید شود، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای دومین بار در نشست ژوئن با ابهام جدی روبرو خواهد شد و این مساله نیز به نفع قیمت طلا خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن 43 درصد خواهد بود. این رقم در نظرسنجی قبلی به 47 درصد رسیده بود. معمولا فدرال رزرو آمریکا زمانی که انتظارات کارشناسان و سرمایه گذاران برای افزایش نرخ بهره کمتر از 50 درصد باشد، نرخ بهره را افزایش نمی دهد.

البته کارشناسان و سرمایه گذاران بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر 78 درصد خواهد بود. در حالی که سرمایه گذاران بین المللی پیش از این انتظار داشتند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال 2017 میلادی 3 بار افزایش دهد ولی به نظر می رسد اکنون این انتظارات به 2 بار افزایش نرخ بهره تنزل یافته است.

اگر فدرال رزرو آمریکا بخواهد امسال تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش دهد، این مساله موجب تقویت بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد.

تازه ترین بررسی شورای جهانی طلا نیز نشان می دهد که تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت. به نظر می رسد قیمت حهانی طلا در کوتاه مدت تخت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت. سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند که دور نخست آن قرار است فردا یکشنبه برگزار شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد