اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت جهانی طلا همچنان در مسیر ثبات

سایت طلا : قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته و تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا، نگرانی های ژئوپلیتیک مربوط به کره شمالی و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حمایت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز به سطح 1288 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار، نگرانی های ژئوپلیتیک درباره کره شمالی و نگرانی های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاثیر زیادی بر تقویت قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش زیادی می کند. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز پس از انتشار آمارهای ناامید کننده بخش مسکن و نگرانی های مربوط به مذاکرات تجاری آمریکا و ژاپن با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که میزان ساخت و ساز مسکن در آمریکا طی ماه مارس با کاهش روبرو شده است. فعالیت های صنعتی و تولیدات صنعتی آمریکا نیز در ماه فوریه برای نخستین بار در 7 ماه اخیر با کاهش روبرو شده است. این آمارها نشانگر کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال بوده است.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به کره جنوبی و ژاپن نسبت به پایبندی واشنگتن برای برقراری امنیت و ثبات در شبه جزیره کره و متحدان آمریکا در منطقه ، اطمینان داده است. این در شرایطی است که کره شمالی همچنان بر توسعه برنامه های موشکی و اتمی خود اصرار می کند. آمریکا به تازگی به یک پایگاه هوایی در غرب سوریه حمله موشکی کرده و بزرگترین بمب غیر اتمی خود را علیه تروریست های داعش در افغانستان به کار برده است.

در فرانسه سرمایه گذاران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به شدت نگران هستند. به نظر می رسد امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو همراه با مارین لوپن رهبر جبهه ملی به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا هم خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است. این مساله در کنار اوضاع سوریه، افغانستان، ترکیه تاثیر زیادی بر تقویت قیمت طلا داشته است.

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان در سال 2017 میلادی را افزایش داده ولی نسبت به سیاست های حمایتی در سطح تجارت بین المللی هشدار داده است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد