اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس موسسه سرمایه گذاری

عوامل تکنیکال و موضع محتاطانه فدرال رزرو موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : رئیس موسسه سرمایه گذاری مرک اینوستمنت بر این باور است که غیر از تنش های سیاسی بین المللی، عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد که موجب افزایش بیشتر قیمت طلا در ماه های آینده خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، اکسل مرک رئیس موسسه سرمایه گذاری مرک اینوستمنت در سخنانی تاکید کرد: به نظر من غیر از تنش های سیاسی بین المللی که تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است، سایر عوامل مثل موضع محتاطانه فدرال رزرو آمریکا و نیروهای ساختاری بازار نیز بر افزایش قیمت طلا موثر بوده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: موضع محافظه کارانه فدرال رزرو آمریکا و افزایش حباب گونه شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند موجب افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده شود.

وی افزود: به نظر من طلا همچنان برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری در کوتاه مدت تلاش زیادی خواهد کرد. به نظر من نگرانی های مربوط به اوضاع بازار سهام و افزایش فشارهای تورمی می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود.

مرک اظهار داشت: گرچه فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را عادی کند ولی سرمایه گذاران هنوز نسبت به تصمیم جدی فدرال رزرو تردید دارند. به نظر می رسد طلا هنوز بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

وی تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش اندکی روبرو شود ولی بار دیگر روند صعودی قیمت این فلز زرد آغاز خواهد شد. به نظر من افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی تا حد زیادی غیر واقعی بوده است. هنوز امارهای متناقضی درباره وضعیت اقتصادی آمریکا منتشر می شود و این مساله سرمایه گذاران بین المللی را بر سر دو راهی قرار داده است.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی پیش از این پیش بینی می کردند که فدرال رزرو آمریکا امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که در بهترین حالت ممکن فدرال رزرو امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمارهای اقتصادی مهم آمریکا و اروپا و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور قرار خواهد داشت.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد