اونس طلا2394.45
مظنه16,166,000
18 گرم3,731,900
ارزش سکه36,421,998
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,700,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000
پایگاه اینترنتی مولتی فول بررسی کرد:

ترامپ از چه راه هایی می تواند بر قیمت جهانی طلا تاثیر بگذارد؟

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از 3 طریق می تواند بر روند قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده تاثیرگذار باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مولتی فول، مهمترین شعار انتخاباتی ترامپ این بود که قول داد آمریکا را بار دیگر به یک قدرت بزرگ در سطح جهان تبدیل کند. ترامپ قصد دارد اصلاحات اقتصادی و مالی بزرگی را اجرا کند ولی برای اجرای این اصلاحات موانع و چالش های بزرگی پیش رو دارد.

بر اساس این گزارش ترامپ قول داده بود تا برنامه بهداشت و بیمه همگانی را اصلاح کند ولی این تلاش وی با مخالفت کنگره روبرو شده است. ترامپ وعده داده است تا مالیات ها را کاهش داده و میلیاردها دلار در پروژه های زیرساختی هزینه کند.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ترامپ با 3 روش می تواند موجب افزایش فزاینده قیمت طلا در ماه های آینده شود:

نخست، سیاست های اقتصادی ترامپ موجب افزایش چشمگیر نرخ تورم خواهد شد. حتی اگر ترامپ نتواند سیاست های اقتصادی و مالی کلان خود را در کنگره به تصویب برساند، سایر برنامه های اقتضادی اش به شدت موجب افزایش تورم خواهد شد. افزایش تورم نیز فدرال رزرو را مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد کرد. بی شک افزایش تورم و کاهش ارزش دلار به نفع قیمت طلا خواهد شد.

روش دوم، بی تجربگی سیاسی ترامپ موجب تشدید نگرانی ها و نااطمینانی ها در عرصه بین المللی خواهد شد. تشدید تنش در روابط آمریکا با سایر کشورها به خصوص روسیه و کره شمالی طی هفته های اخیر، موجب رشد فزاینده تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است. دستور ترامپ برای حمله موشکی به سوریه نیز یکی دیگر از نشانه های بی تجربگی سیاسی وی است. به نظر می رسد نگرانی های سیاسی نسبت به تصمیمات ترامپ می تواند موجب رشد فزاینده تقاضای طلا شود.

برپایه گزارش سایت طلا، روش سوم، اصرار ترامپ بر کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی می تواند در نهایت منجر به جنگ ارزی شود. ترامپ بارها چین را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده و در تازه ترین اظهاراتش نیز از بالا بودن بیش از حد ارزش دلار انتقاد کرده است.

به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار آمریکا و سیاست های پولی فدرال رزرو به خصوص وضعیت نرخ بهره تاثیر زیادی بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد