اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
فوربس بررسی کرد:

تحلیل فوربس از 5 عامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت طلا در سال 2017

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که 5 رویداد بزرگ و مهم می تواند طی ماه های آینده موجب ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فوربس، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد 10 درصدی روبرو شده و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت این فلز گرانبها احتمالا طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد نخستین رویداد مهم و بزرگ امسال که می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود، نگرانی های مربوط به بن بست بین دولت و کنگره آمریکا باشد. گرچه ترامپ قول داده است تا با کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های زیرساختی، به رشد و رونق اقتصادی آمریکا کمک کند، ولی بعید به نظر می رسد که اجرای این برنامه ها با موافقت قاطع کنگره روبرو شود. ترامپ در اصلاح قانون بهداشت و بیمه همگانی اوباما ناکام بود و این مساله نگرانی ها نسبت به شکست وی در جلب نظر کنگره برای اجرای برنامه های اقتصادی اش را بیشتر کرده است.

رویداد دوم، افزایش حمایت های عمومی از پوپولیست ها در سطح اروپا است. چند انتخابات مهم در اروپا در پیش است و آینده اتحادیه اروپا تا حد زیادی به نتایج این انتخابات بستگی دارد. در هلند و فرانسه، احزاب مخالف اتحادیه اروپا که دیدگاه های ملی گرایانه افراطی دارند، با افزایش اقبال عمومی روبرو شده اند. مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه علنا قول داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات، این کشور را از اتحادیه اروپا و منطقه یورو خارج کند. آغاز روند برگزیت و پیروزی ترامپ در آمریکا نیز به نگرانی ها دامن زده است.

رویداد سوم، تشدید مشکلات اقتصادی چین است. مشکلات چین طی هفته های اخیر بدتر شده است. بحران بدهی شرکت های بزرگ چینی وارد مرحله تازه ای شده است. بدهی های چین به 277 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است. مشکلات اقتصادی چین می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود.

رویداد مهم چهارم نیز رونق مجدد بازار طلای هند است. در سال 2016 تقاضای طلای هند به پایین ترین سطح از سال 2003 رسیده است. ولی واردات طلای این کشور در فوریه 175 درصد رشد داشته است. به نظر می رسد این روند صعودی طی ماه های آینده ادامه یابد.

رویداد مهم پنجم نیز ناآرامی و اعتصاب در آفریقای جنوبی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد