اونس طلا2212.86
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رئیس اتاق اصناف: اصلاح فساد دست ما نیست

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اینکه شنیده می شود در مجموعه اقتصادی کشور فساد وجود دارد اصلاح آن دست ما نیست و ما در امر سیاست گذاری شریک نیستیم.

علی فاضلی امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس، بر دشمنان خود پیروز شد و در شرایط فعلی هم می توان بر مشکلات فائق آمد اما شرط آن مردم محور کردن اقتصاد است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال گفت: تا اقتصاد کشورمردم محور نشود ، صحبت از اقتصاد مقاومتی بی اثر است. قوانین کار، بیمه تامین اجتماعی و مالیات باید در این جهت اصلاح شود. در اجرای قانون مالیات ارزش افزوده نیز در سال های گذشته صداهایی بلند شد اما گوش شنوایی برای اصلاح آن وجود نداشت.

رییس اتاق اصناف ایران به تشکیل دبیرخانه مشترک سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون نیز اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه به عنوان صدای بخش غیر دولتی اقتصاد نیز برای تدوین برنامه ششم زحمات زیادی کشید اما متاسفانه حرف این سه اتاق هم شنیده نشد.

وی در این جلسه که تمام اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران هم حضور داشتند، افزود: حدود 9 سال است که نگاه مقام معظم رهبری در جهت تقویت تولید ملی، حمایت از سرمایه و نیروی کار ایرانی است و و اکنون باید ببینیم چه دستاوردهایی داشتیم و این مهم چرا تاکنون در کشور عملیاتی نشده است؟

فاضلی افزود : مسایل و مشکلاتی بر سر راه تولید و اشتغال داریم که جدا از سایر بخش ها نیست؛ رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشات چند سال پیش خود، کشور را در شرایط جنگ اقتصادی قلمداد کردند اما باید بررسی شود که به الزامات شرایط جنگ اقتصادی تا چه حد عمل شده است؟ چقدر قوانین و مقررات درجهت تقویت بنگاه ها و کارآفرینان بوده است.

وی ادامه داد: یا اینکه چه میزان از مصوبات و دستورالعمل ها در این جهت تصویب و ابلاغ شده است؟

رییس اتاق اصناف ایران به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان نوروزی اشاره کرد و گفت: با وجود همه دشمنی هایی که بیگانگان بر کشور داشتند، در 37 سال گذشته، نظام جمهوری اسلامی ایران به دستاوردهای عظیمی دست یافته که در بیانات مقام معظم رهبری نیز به آنها اشاره شد.

وی با بیان اینکه شرایطی که دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به ما تحمیل کرد، بسیار سخت بود اما ملت ایران از آن سربلند بیرون آمد؛ افزود: جایگاه ایران و ایرانی نباید در شرایط فعلی باشد ؛ بلکه با امکانات و ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد، باید در جایگاه بسیار بالاتری قرار گیرد.

فاضلی ادامه داد: اینکه شنیده می شود در مجموعه اقتصادی کشور فساد وجود دارد، باید گفت که اصلاح آن دست ما نیست. متاسفانه ما در امر سیاست گذاری شریک نیستیم.

وی تصریح کرد: همین اتحاد این سه اتاق با نشست هایی که برگزار کرده و پیشنهاداتی که برای اصلاح نظام اقتصادی کشور به مسئولان پیشنهاد کرده ، منجر به بهبود اندک شده است. با تلاش دست اندرکاران این سه اتاق، بخشی از مشکلات حل شد اما هنوز همه معضلات در حوزه اقتصاد رفع نشده است.

فاضلی ضمن تقدیر از زحمات دولت در سال های اخیر گفت: حلقوم های خارج از کشور و بعضی حلقوم های داخلی، متاسفانه در جهت دلسرد کردن مردم حرکت می کنند و دستاوردهای 37 ساله انقلاب را به استهزاء می گیرند. ما ضمن اینکه انتقادات خود را به گوش مسئولان رساندیم؛ اما میدان را برای رقیب خالی نکردیم. خون دهها هزارشهید برای حفظ این انقلاب و نظام ریخته شده و ما نباید با عملکرد خود ناسپاسی کنیم.

وی افزود: اتاق اصناف ایران بار دیگر بیعت مجدد خود را با اتاق بازرگانی ایران اعلام می کند؛ هر چند که این دو اتاق هیچ از هم جدا نبوده و اکنون هم نیستند. ما دست بیعت به یکدیگر داده ایم و اتاق بازرگانی را به عنوان محور و سخنگو و نماینده خود معرفی کرده ایم.

فاضلی تصریح کرد: من وحدت سه اتاق را درجهت رشد این مجموعه می دانم و مطمئنم با همت سه اتاق و درایت مجموعه بنگاه ها، مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود 3 میلیون بنگاه صنفی در بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی در کشور اظهار کرد: تولید به تنهایی زمینه ساز ایجاد اشتغال نیست؛ بخش خدمات مغفول مانده و باید تقویت شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد