اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در آستانه نشست رهبران چین و آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آستانه نشست مهم و حساس روسای جمهور آمریکا و چین به روند صعودی خود ادامه داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری در آستانه نشست ژی جین پینگ رئیس جمهور چین و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موجب شده است تا قیمت جهانی طلا همچنان روندی صعودی داشته باشد.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی می کنند که دیدار رهبران چین و آمریکا با تنش هایی همراه شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها چین را به دستکاری در نرخ ارز با هدف افزایش صادرات متهم کرده است. ترامپ همچنین از چین خواسته است تا برای مهار برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی کمک کند. البته رئیس جمهور آمریکا به تازگی وعده داده است که در صورت عدم همراهی چین، واشنگتن حاضر است به تنهایی با برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی مقابله کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز پنجشنبه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1256 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 100.45 واخد رسیده است.

انتشار متن مذاکرات نشست مارس فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که اکثر سیاستگذاران پولی آمریکا از تصمیم مربوط به کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری استقبال می کنند و البته این حمایت تا زمانی خواهد بود که شاخص های اقتصادی نشانگر بهبود وضعیت این کشور باشد.

موسسه ای دی پی نیز شب گذشته در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که بخش خصوصی آمریکا در ماه مارس بیش از 263 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. انتشار این گزارش موجب شد تا قیمت طلا شب گذشته تا سطح 1245 دلاری کاهش یابد. کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته 187 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد.

بهبود اوضاع تجاری منطقه یورو در سه ماه نخست 2017 میلادی نیز موجب شد تا ارزش یورو در برابر دلار با افزایش نسبی روبرو شود.

وزارت کار آمریکا روز جمعه آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری را منتشر خواهد کرد. یونان و وام دهندگان بین المللی همچنان بر سر اعطای کمک های مالی بیشتر به آتن در بن بست سختی گرفتار شده اند. این مساله نگرانی ها نسبت به تشدید بحران مالی و بدهی یونان را افزایش داده است.

موسسه سرمایه گذاری ای بی ان پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1254 دلار خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد