اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
سناتور آمریکایی:

کنگره آمریکا نمی‌تواند قرارداد جدید بوئینگ با ایران را لغو کند

روز گذشته شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا از امضای قرارداد با شرکت ایرانی آسمان برای خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 خبر داد، سناتورهای آمریکایی معتقدند که کار زیادی نمی توانند برای مقابله با اجرای این قرارداد انجام دهند.

به گزارش راشاتودی، روز گذشته شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا از امضای قرارداد فروش 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس با شرکت هواپیمایی آسمان ایران خبر داد.

در حالی که برخی سناتورهای آمریکایی به شدت با این قرار داد مخالف هستند اما معتقدند که کار زیادی برای جلوگیری از اجرای آن نمی توانند انجام دهند و خصوصا سناتورهای جمهوری خواه به دنبال متوقف کردن این قرارداد هستند اما به نظر می رسد در این زمینه ناتوان خواهند بود.

تعداد قابل توجهی از سناتورهای کنگره آمریکا که با توافق هسته ای که در سال 2015 با ایران امضا شد نیز مخالفت کردند نسبت به امضا قرارداد بوئینگ با شرکت آسمان ابراز نارضایتی کرده اند.

به گزارش بلومبرگ، مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه از ایالت فلوریدا، معتقد است که قرارداد دیروز بوئینگ با طرف ایرانی نگران کننده است و این احتمال وجود دارد که وی تلاش هایی را برای لغو آن در پیش گیرد.

اما بن کاردین، سناتور دموکرات از ایالت مریلند، و جان مک کین، سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا، معتقدند که کار زیادی از دست کنگره برای جلوگیری از اجرای این قرارداد بر نمی آید.

مک کین گفت: من با توافق هسته ای مخالف هستم و علاقه ای به کمک به ایران ندارم اما آنچه که بوئینگ و طرف ایرانی انجام داده اند کاملا قانونی است.

وی ادامه داد آنها پول خرید را دارند و مورد معامله سیستم نظامی نیست و به همین دلیل نیازی به مداخله کنگره دراین زمینه وجود ندارد.

روز گذشته بوئینگ امضای قرارداد فروش 30 فروند هواپیمای 737 مکس به شرکت آسمان ایران را به صورت عمومی اعلام کرد.

بر اساس این قرارداد این امکان برای شرکت ایرانی فراهم است که در طول این قرارداد تعداد هواپیماهای درخواستی خود را افزایش دهد.

تحویل هواپیماهای مورد قرارداد به ایران از سال 2022 آغاز خواهد شد.

بوئینگ اعلام کرده که این قرارداد در صورت تأیید از سوی کاخ سفید نهایی خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که امضای این قرارداد به ایجاد 18 هزار فرصت شغلی پایدار در این کشور منجر خواهد شد.

قرارداد کنونی تنها چند هفته پس از نهایی شدن قرارداد فروش 80 فروند هواپیمای مسافری بوئینگ به ارزش 16.6 میلیارد دلار به ایران انجام شده است.

به گفته بوئینگ، انجام مذاکرات بنا به صدور مجوز از سوی کاخ سفید و متعهد بودن ایران به توافق هسته ای صورت گرفته است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد