اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت نفت ثابت ماند

در حالی که میزان بالای ذخایر نفت خام آمریکا موجب شده تا تاثیر اختلال در عرضه نفت لیبی و کاهش عرضه نفت دیگر تولید کنندگان اوپک در بازار خنثی شود، قیمت نفت پس از دو جلسه متوالی افزایش امروز ثابت بود.

به گزارش رویترز، در حالی که میزان بالای ذخایر نفت خام آمریکا موجب شده تا تاثیر اختلال در عرضه نفت لیبی و کاهش عرضه نفت دیگر تولید کنندگان عضو اوپک در بازار خنثی شود، قیمت نفت پس از دو جلسه متوالی افزایش امروز ثابت بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز در رقم 52 دلار و 42 سنت ثابت بود. قیمت نفت خام سبک آمریکا هم با 5 سنت افزایش به 49 دلار و 56 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز چهارشنبه بیش از یک دلار افزایش یافت و به بالاترین رقم ها در طی 2 هفته گذشته رسید.

تاماس وارگا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «شانس بالایی وجود دارد که کف قیمت نفت در کوتاه تا میان مدت سپری شده باشد.»

تولید نفت لیبی این هفته بیش از 250 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. تولید نفت از میادین نفتی غربی این کشور توسط معترضان مسلح متوقف شده است.

کاهش تولید نفت لیبی با تلاش های اوپک برای کاهش عرضه نفت اوپک به منظور تقویت قیمت ها همزمان شده است.

نتایج یک تحقیق رویترز نشان می دهد که تولید نفت اوپک در ماه مارس برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است. تحقیق رویترز نشان می دهد اعضای اوپک 95 درصد از تعهدات خود به موجب توافق کاهش تولید را عملی کرده اند.

اما به دلیل بالا باقی ماندن میزان ذخایر نفتی در بسیاری از نقاط جهان اوپک نتوانسته آنگونه که انتظار داشت میزان شکاف بین عرضه و تقاضا را کاهش دهد.

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با 867 هزار بشکه افزایش به رقم بی سابقه حدود 534 میلیون بشکه رسید.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد