اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
استراتژیست ارشد ای ان زد بانک:

رویدادهای سیاسی مهم و غیرمنتظره قیمت جهانی طلا را به 1300 دلار افزایش می دهد

سایت طلا : استراتژیست ارشد بانک ای ان زد تاکید کرد که وقوع هرگونه رویداد سیاسی مهم و غیر منتظره می تواند قیمت جهانی طلا را تا سطح 1300 دلار در هر اونس افزایش دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، دانیل هاینس استراتژیست برجسته بانک ای ان زد در مصاحبه ای تصریح کرد: سطح 1300 دلاری یک احتمال است. اگر اتفاق سیاسی مهم و غیر منتظره ای رخ دهد و فضای سیاسی تشدید شود، می توانیم شاهد افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا تا این سطح باشیم.

وی در ادامه افزود: افزایش تقاضای فیزیکی نیز می تواند موجب تقویت بیشتر قیمت طلا در آینده نزدیک شود.

این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاتر از سطح 1250 دلاری رسیده است. کاهش ارزش دلار در پی تصمیم نمایندگان کنگره آمریکا در مخالفت با اصلاح قانون بیمه و بهداشت اوباما تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

متن آرام و محافظه کارانه بیانیه نشست مارس فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: بازارهای بین المللی منتظر لحن تندتری در بیانیه فدرال رزرو بود ولی متن بیانیه موجب کاهش انتظارات سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده شده است.

وی افزود: شکست احتمالی ترامپ در اجرای برنامه های اقتصادی و مالی به خصوص وعده های انتخاباتی در زمینه کاهش مالیات و افزایش هزینه های زیرساختی می تواند تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته باشد.

هاینس گفت: سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ با تهدید جدی روبرو شده و این مساله تقاضا برای دلار آمریکا را کاهش داده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

هاینس اظهار داشت: عامل دیگری که می تواند موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود، نااطمینانی ها و ریسک های سیاسی در سراسر جهان است از جمله به خطر افتادن اتحاد اروپا با ظهور جنبش های راست گرای افراطی.

وی افزود: با ملتهب شدن فضای سیاسی، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شده است. اوضاع سیاسی آمریکا و اروپا به شدت بی ثبات شده است. علاوه بر مشکلات داخلی در آمریکا، انتخابات سرنوشت ساز و مهم اروپا در پیش است.

به نظر من چشم انداز بازار طلا مثبت است و اگر سطح مقاومتی 1260 دلاری شکسته شود، زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا فراهم خواهد شد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد