اونس طلا2394.45
مظنه16,181,000
18 گرم3,735,300
ارزش سکه36,455,793
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000
تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند:

اوضاع سیاسی آمریکا و تضعیف بازارهای کالا نقش مهمی در تعیین قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر اوضاع کلی بازارهای کالا و شرایط سیاسی آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، مخالفت کنگره آمریکا با طرح دونالد ترامپ برای لغو برنامه بهداشت و سلامت دولت اوباما موجب کاهش شدید ارزش دلار و شاخص سهام شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت برای دومین بار متوالی با افزایش 1.5 درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز با رشد 2 درصدی همراه بوده است.

همه نگاه ها تا آخرین لحظات روز جمعه به اعلام تصمیم نمایندگان کنگره آمریکا درباره طرح بهداشت و سلامت دولت اوباما بوده که ترامپ خواستار لغو آن شده بود. مخالفت نمایندگان کنگره با طرح پیشنهادی ترامپ در آخرین لحظات مبادلات بازارهای بین المللی در روز جمعه اعلام شد و به نظر می رسد تاثیر اصلی این اقدام با آغاز مبادلات در روز دوشنبه مشخص خواهد شد.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد: رد طرح پیشنهادی ترامپ درباره بهداشت و سلامت از سوی کنگره این گمانه زنی ها را تقویت خواهد کرد که ترامپ برای اصلاح قوانین مالیاتی نیز با چالش جدی روبرو خواهد بود و این مساله تقویت قیمت جهانی طلا را به همراه خواهد داشت.

جفری نیکولس تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری روسلند کاپیتال نیز تاکید کرد: ادامه نگرانی های سیاسی به نفع قیمت طلا خواهد بود. حتی اگر کنگره نیز این طرح را تصویب می کرد، سنا با آن مخالفت بود. شکست طرح ترامپ به مردم آمریکا نشان خواهد داد که او رهبر موثر و کارآمدی نیست. تشدید بحران سیاسی در آمریکا می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شود.

هانسن افزود: گرچه تنش های سیاسی در آمریکا و نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی اروپا می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود ولی سرمایه گذاران بین المللی باید به اوضاع کلی بازارهای کالا نیز توجه کنند. کاهش قیمت جهانی مس و نفت می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

سرمایه گذاران در شرایط کنونی به شدت نگران رشد اقتصادی و تورم هستند و این مساله می تواند به ضرر قیمت طلا باشد.

به نظر می رسد سطح مقاومتی 1265 دلاری باید شکسته شود تا روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده ادامه یابد.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد