اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در آستانه رای کنگره به طرح بهداشت و سلامت ترامپ تغییری نکرد

سایت طلا : در حالی که بازارهای مالی بین المللی منتظر روشن شدن نتیجه رای گیری نمایندگان کنگره آمریکا درباره طرح بهداشت و سلامت دونالد ترامپ هستند، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، تقویت ارزش دلار آمریکا در آستانه رای گیری نمایندگان کنگره درباره اصلاحات نظام بهداشت و سلامت این کشور، تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته است.

بر اساس این گزارش نمایندگان کنگره آمریکا رای گیری درباره این طرح را به امروز جمعه موکول کرده اند. این رای گیری می تواند نشانگر توانایی یا عدم توانایی ترامپ در همراه کردن نمایندگان کنگره برای تصویب طرح های آتی دولت واشنگتن باشد.

اگر ترامپ در این رای گیری شکست بخورد، برای تصویب برنامه های آتی اقتصادی و مالی خود در کنگره نیز چالش های زیادی خواهد داشت. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش دهد و میلیاردها دلار برای توسعه زیرساخت های اقتصادی هزینه کند.

ترامپ به نمایندگان کنگره نسبت به عدم تصویب طرح جدید بهداشت و سلامت هشدار داده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1243 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنجشنبه برای لحظاتی به بیش از 1253 دلار رسید که این بالاترین رقم از 28 فوریه بوده است.

ترامپ بارها از طرح بهداشت و سلامت دولت اوباما انتقاد کرده و خواستار لغو آن شده است. تحلیلگران بر این باورند که اگر ترامپ در جلب نظر نمایندگان کنگره شکست بخورد، این مساله موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد چرا که سرمایه گذاران بین المللی تا حد زیادی اعتماد خود را به برنامه های اقتصادی و مالی ترامپ از دست خواهند داد.

انتشار آمارهای اقتصادی متناقض در آمریکا نیز وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آتی را با ابهام زیادی روبرو کرده است. البته به نظر می رسد رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو در سه ماه نخست امسال بهبود یافته است هر چند نگرانی های زیادی نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و سیاست های اقتصادی چین و آمریکا وجود دارد.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو تاکید کرده است که اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی بسر می برد و بانک مرکزی آمریکا باید به افزایش نرخ بهره با سرعت هر چه بیشتر ادامه دهد . افزایش 3 یا 4 بار نرخ بهره تا پایان امسال کاملا منطقی خواهد بود.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز امروز سخنرانی مهمی خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد