اونس طلا2316.59
مظنه15,316,000
18 گرم3,535,700
ارزش سکه34,506,948
قدیم (بهار)39,100,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,900,000
ربع15,000,000
خلیج تایمز تحلیل کرد:

چرا قیمت طلا علیرغم افزایش ارزش دلار همچنان بالاتر از 1200 دلار است؟

سایت طلا : در حالی که بازارهای مالی جهان در 3 ماه نخست امسال با جهش نسبی روبرو شده و اخبار مهم بین المللی به تدریج از تمرکز بر روی دولت ترامپ فاصله می گیرد، اتفاق غیرعادی در این مدت در بازارهای جهانی رخ داده و آن افزایش همزمان ارزش دلار آمریکا و قیمت جهانی طلا بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خلیج تایمز، در سه ماه نخست 2017 میلادی شاهد افزایش همزمان ارزش دلار آمریکا و قیمت جهانی طلا بوده ایم و این مساله ای غیر عادی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش تحولات بازارهای بین المللی طی 3 ماه گذشته سرمایه گذاران بین المللی را سردرگم کرده و اکنون وقت آن است که این سئوال پرسیده شود: واقعا چه اتفاقی در حال وقوع است؟

به نظر می رسد علت اصلی افزایش قیمت طلا همزمان با رشد ارزش دلار این است که هنوز بسیاری از سرمایه گذاران نگران ریسک های سیاسی و تاثیر منفی آن بر اعتماد در بازارهای بین المللی هستند. ریسک سیاسی بالایی هم اکنون بازارهای نوظهور و توسعه یافته را تهدید می کند.

بخشی از ریسک های سیاسی که امسال در بازارهای بین المللی وجود دارد، ادامه تحولات سیاسی 2016 میلادی است، از جمله رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی نگران نتایج انتخابات فرانسه و آلمان طی ماه های آینده هستند. بنابر این طلا هنوز کالای مطمئنی برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

انتخابات فرانسه که کمتر از دو ماه دیگر برگزار می شود، از ریسک بالاتری برای بازارهای بین المللی برخوردار است. مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه یک تهدید بالقوه علیه ساختارهای رایج و فعلی اتحادیه اروپا به شمار می رود.

بسیاری از اظهارات و شعارهای انتخاباتی لوپن در خصوص مقابله با جهانی شدن و مخالفت با سیاست های مهاجرتی، تا حد زیادی شبیه ترامپ است. به نظر می رسد ترزا می نخست وزیر بریتانیا نیز طی روزهای آینده ماده 50 پیمان لیسبون را امضا خواهد کرد و عملا روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آغاز خواهد شد.

این مساله نیز ریسک بزرگی علیه بازارهای بین المللی و اقتصاد جهانی به شمار می رود. از سوی دیگر حزب ملی اسکاتلند نیز خواستار برگزاری همه پرسی دوم استقلال از پادشاهی متحد است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد