اونس طلا2321.47
مظنه15,351,000
18 گرم3,543,700
ارزش سکه34,585,803
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
تحلیلگران اقتصادی:

اطمینان سرمایه گذاران نسبت به پایین بودن نرخ بهره واقعی آمریکا، قیمت طلا را افزایش می دهد

سایت طلا : تحلیلگران ارشد اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی از پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا مطمئن شده اند و این مساله موجب ادامه روند صعودی قیمت طلا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا پس از پایان نشست اخیر نشان می دهد که نرخ بهره واقعی در اقتصاد این کشور کاملا پایین خواهد بود، به نظر می رسد روند صعودی قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش یلن تاکید کرده است که روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کاملا تدریجی خواهد بود. بعید به نظر می رسد که نظر مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تغییر کند.

سرمایه گذاران بین المللی اکنون به این باور رسیده اند که فدرال رزرو علاقه ای برای افزایش سریع نرخ بهره ندارد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

جفری نیکولس تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: به نظر من نرخ بهره واقعی در آمریکا همچنان منفی خواهد بود و رشد فشارهای تورمی موجب افزایش تقاضا برای طلا می شود.

نیک اگزارو تحلیلگر برجسته سی ای بی سی تاکید کرد: بازارهای بین المللی انتظار لحن قوی تری را از فدرال رزرو آمریکا داشتند و انتشار بیانیه این نشست موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شده است.

تاد گوردون تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: روند صعودی قیمت طلا پس از نشست فدرال رزرو تازه آغاز شده است. گرچه افزایش نرخ بهره معمولا به ضرر قیمت طلا است ولی این بار لحن محتاطانه بیانیه فدرال رزرو موجب شده است تا قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو شود.

وی افزود: به نظر من روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت. پیش بینی من این است که قیمت طلا می تواند به زودی تا سطح اوایل فوریه افزایش یابد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، بازارهای بین المللی در حال تعدیل انتظارات خود نسبت به سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده هستند و این مساله تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

سقف بدهی های دولت آمریکا بودجه ترامپ و نگرانی های سیاسی مربوط به برگزیت و انتخابات آلمان و فرانسه نیز عوامل مهم و تعیین کننده ای برای نوسانات بازارهای بین المللی خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد