اونس طلا2388.69
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

نگرانی نسبت به انتخابات اروپا قیمت طلا را افزایش داد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانی های مربوط به نتایج انتخابات هلند با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی از یک سو منتظر انتشار نتایج انتخابات سراسری هلند هستند و از سوی دیگر منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست امروز خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد. سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی منتظر برگزاری کنفرانس خبری جانت یلن رئیس فدرال رزرو و بیانیه پایانی این نشست هستند.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا امسال نرخ بهره را 3 بار افزایش خواهد داد. قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1201 دلار رسیده است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون در این باره تاکید کرد: به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در آستانه انتشار نتایج انتخابات هلند و تصمیم فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره با تغییر چندانی روبر نخواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست امروز تصمیم بگیرد نرخ بهره را افزایش دهد، احتمال افت نسبی قیمت طلا در کوتاه مدت وجود خواهد داشت.

بیانیه نشست فدرال رزرو قرار است ساعت 6 بعد از ظهر امروز به وقت گرینویچ منتشر شود. نگرانی ها نسبت به نتایج انتخابات هلند می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.

انتخابات فرانسه و آلمان نیز در پیش است و این مساله می تواند نقش مهمی در نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد.

جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اوآنادا نیز تاکید کرد: بی شک نااطمینانی نسبت به نتایج انتخابات اروپا می تواند در کوتاه مدت عامل مهمی برای جلوگیری از کاهش شدید قیمت طلا باشد.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که سطح حمایتی مهم برای قیمت طلا در روزهای آینده 1180 دلار خواهد بود. قیمت طلا نسبت به اواخر فوریه که تا سطح 1261 دلاری افزایش یافته بود، بیش از 5 درصد کاهش داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و درخواست اسکاتلند برای برگزاری همه پرسی استقلال از بریتانیا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.36 درصد افزایش به بیش از 834 تن رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد