اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
بانک آمریکا پیش بینی کرد:

قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به سطح 1400 دلاری خواهد رسید

سایت طلا : تازه ترین پیش بینی بانک آمریکا نشان می دهد که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مباشر، جدیدترین گزارش بانک آمریکا حاکی است که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2017 میلادی با 200 دلار افزایش به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، افزایش فشارهای تورمی، نااطمینانی های سیاسی و اقتصادی از جمله سیاست های حمایتی دولت جدید آمریکا و انتخابات مهم و سرنوشت ساز اروپا می تواند عامل اصلی برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد.

در پیش بودن مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که انتشار آمارهای اشتغال آمریکا موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 15 مارس بیشتر از گذشته شود.

وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه فوریه بیش از 235 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به 4.7 درصد رسیده است.

کاهش نرخ بیکاری و افزایش میانگین دستمزدها در اقتصاد آمریکا تقریبا این مساله را قطعی کرده است که فدرال رزرو در نشست مارس نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به بیش از 88 درصد رسیده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نیز اعلام کردند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به معنای رشد فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا خواهد بود و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا است.

قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با کاهش 2 درصدی روبرو شد، این در حالی است که قیمت طلا در هفته قبل از آن نیز بیش از 2.5 درصد کاهش یافته بود. طلا همچنان بهترین کالا برای سرمایه گذاری در شرایطی است که فشارهای تورمی رو به افزایش است.

تشدید نگرانی های سیاسی نسبت به اوضاع اتحادیه اروپا و در پیش بودن انتخابات آلمان فرانسه و هلند می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته باشد. بحران مالی و بدهی یونان نیز نگرانی های شدیدی را ایجاد کرده است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد