اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در آستانه انتشار آمارهای اشتغال آمریکا به زیر 1200 دلار بازگشت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه در آستانه انتشار آمارهای اشتغال آمریکا با افت بیشتری روبرو شد و به پایین ترین سطح در 5 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، تقویت ارزش دلار آمریکا در آستانه انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری این کشور تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1198 دلار رسیده است که این پایین ترین قیمت طلا از 31 ژانویه به شمار می رود. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون 2.8 درصد کاهش داشته است.

شاخص ارزش دلار نیز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 101.94 واخد رسیده است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اشتغال وزارت کار آمریکا هستند. این آمارها تاثیر زیادی بر نتایج نشست هفته آینده فدرال رزرو خواهد داشت.

در حالی که مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای اخیر از افزایش نرخ بهره در نشست مارس حمایت کرده اند، گمانه زنی ها برای افزایش نرخ بهره با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

موسسه ای دی پی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته بیشترین فرصت شغلی در بخش خصوصی را در یک سال گذشته ایجاد کرده است.

نظرسنجی رویترز از بیش از 100 اقتصاددان نشان می دهد که فدرال رزرو در واکنش به آمارهای مثبت اقتصادی اخیر، نرخ بهره را در نشست مارس افزایش خواهد داد و تا پایان امسال نیز 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری طی هفته گذشته به پایین ترین سطح در 44 سال اخیر رسیده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.32 درصد کاهش روبرو شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه خود قول داده است تا سیاست انبساطی پولی را حداقل تا پایان امسال ادامه دهد.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

نگرانی های سیاسی بین المللی از جمله انتخابات مهم و حساس در آلمان؛ فرانسه و هلند از یک سو و مذاکرات بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر مهمی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد