اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل گلدسیک از عوامل موثر بر نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی گلدسیک نشان می دهد که اقدامات بانک های مرکزی جهان و تنش های سیاسی بین المللی مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در ماه های آینده خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی گلدسیک، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا طی ماه های آینده به شدت تحت تاثیر اقدامات بانک های مرکزی جهان و تنش های سیاسی در عرصه بین المللی قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده هستند به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا تمایلی برای متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی ندارد.

نرخ تورم آمریکا برای نخستین بار در 2 سال و نیم اخیر به بیش از 2 درصد رسیده است. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود از افزایش نرخ بهره در نشست مارس حمایت کرده است.

نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به بیش از 80 درصد رسیده است. این مساله می تواند موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شود. قیمت طلا معمولا رابطه معکوسی با ارزش دلار و نرخ بهره دارد.

البته در دسامبر 2015 نیز پیش از برگزاری نشست فدرال رزرو که موجب افزایش نرخ بهره شد، قیمت جهانی طلا با افت 2 درصدی روبرو شد ولی بعد از آن قیمت طلا بار دیگر با افزایش 2.6 درصدی روبرو شده است.

اقتصاد سایر کشورهای جهان همچنان به شدت شکننده است و بعید به نظر می رسد که بانک های مرکزی آنها بخواهند در شرایط کنونی اجرای سیاست های انبساطی پولی را متوقف کنند.

عامل مهم دیگری که می تواند بر قیمت جهانی طلا موثر باشد، تنش های سیاسی بین المللی به خصوص انتخابات اروپا است. انتخابات حساس آلمان فرانسه و هلند می تواند موجب تشدید نگرانی های سیاسی شود.

گزارش سایت طلا می افزاید، دولت بریتانیا نیز قصد دارد به زودی مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند. ادامه نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی یونان نیز می تواند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شود.

تحولات شبه جزیره کره به خصوص پس از شلیک 4 فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی و آغاز مانورهای تمام عیار نظامی بین آمریکا و کره جنوبی نیز عامل مهم دیگری به شمار می رود. تنش در دریای جنوبی چین بین آمریکا و چین نیز می تواند به ریسک های سیاسی بین المللی دامن بزند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد