اونس طلا2343.4
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
پایگاه تخصصی نزدک تحلیل کرد:

مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت و بلندمدت

سایت طلا : کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که عوامل مهم و مختلفی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت و بلندمدت موثر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی نزدک، قیمت طلا پس از افزایش 8 درصدی در سال 2016 میلادی از ابتدای امسال تاکنون نیز روندی صعودی داشته است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر تقاضای سرمایه گذای در بازارهای بین المللی به خصوص کشورهای توسعه یافته و صنعتی قرار خواهد داشت.

طلا یک دارایی امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود و تشدید نگرانی های بین المللی درباره اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه گذاری در ماه های اخیر داشته است. البته افزایش رشد اقتصادی و نرخ بهره نیز از سوی دیگر موجب کاهش تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز زرد می شود.

اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افزایش گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره در نشست هفته آینده بانک مرکزی آمریکا داشته است. از سوی دیگر بهبود اوضاع بازار اشتغال، افزایش نرخ تورم و بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا نیز می تواند توجیه مناسبی برای کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر باشد.

پیش بینی می شود بهتر شدن وضعیت اقتصادی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، تا پایان امسال قیمت طلا را تحت فشار زیادی قرار خواهد داد. از سوی دیگر تحولات سیاسی خارج از آمریکا می تواند قیمت طلا را تقویت کند.

برگزاری انتخابات در فرانسه، هلند و آلمان می تواند عامل موثری بر نوسانات قیمت طلا باشد. آغاز مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند موجب تشدید نگرانی های سیاسی شود.

نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت انتخابات کشورهای اروپایی وجود دارد. آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که میزان خرید طلا از سوی صندوق های سرمایه گذاری طی سال 2016 بیش از 532 تن افزایش داشته است. این رقم در سال 2015 به 128 تن رسیده که نشانگر تاثیر مهم همه پرسی برگزیت در 23 ژوئن بوده است.

بنابر این تحولات سیاسی نقش مهمی در روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت و بلندمدت خواهد داشت.به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد