اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رئیس اتاق اصناف: حمایت از تولید داخلی نشاط را به جامعه تزریق می کند

رئیس اتاق اصناف ایران می گوید، حمایت از تولیدات داخل موجب رونق اقتصادی می شود و رونق اقتصادی نیز نشاط را به جامعه تزریق می کند.

«علی فاضلی» افزود: اساس استقلال یک کشور بر تولید است، اما باید شرایط تولید را فراهم کنیم و تسهیلات و تمهیدات را در اختیار تولیدکننده بگذاریم.
وی اولویت اول در جهت رونق کسب و کار و تولید را اصلاح قوانین دانست و افزود: اگر به این سمت حرکت کنیم ، کمک بزرگی به تولید کرده ایم و با رونق تولید نقشه دشمنان در بحث ضربه به رونق اقتصادی و بیکاری نقش برآب می شود.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این که رونق اقتصادی نشاط را به جامعه تزریق می کند، افزود: اگر چه تولید نقش اساسی در توسعه کشور دارد و ضربان اصلی نبض اقتصاد در کشور است اما بحث خدمات را نیز نمی توان نادیده گرفت.
فاضلی درباره کیفیت نامناسب برخی کالاهای ایرانی نیز گفت: در دوران تحریم برای تامین مواد اولیه شرایط خوبی نداشتیم و مجبور بودیم مواد اولیه را از کشورهای محدودی وارد کنیم. از طرفی مشکل دیگر بحث نوسازی ماشین آلات در کشور بود و بسیاری از بنگاه ها با این مساله مواجه بودند و در نتیجه کالاهای تولیدی از کیفیت مناسبی برخوردار نبود.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: خوشبختانه پس از برجام بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با مشارکت کشورهای دیگر به سمت تولید با کیفیت رفته اند که البته این امر زمان بر است و یک شبه نمی توان بر این مشکلات فائق آمد و باید صبور باشیم .
فاضلی اعلام کرد: امسال بیش از 107 برند در کشور شکل گرفت و وارد بازار شد، اما این کافی نیست و باید قدم های بیشتری در این زمینه برداریم.
سهم فرصت های شغلی متعلق به اصناف کشور هم اکنون 25 درصد ذکر شده است و از نظر کارشناسان، چنانچه موانع از برابر بنگاه های صنفی کوچک و متوسط برداشته شود، می توان این رقم را تا 40 درصد افزایش داد.
اکنون یک میلیون و 300 هزار واحد صنفی در توزیع دخالت دارند و 90 درصد توزیع کالاهای داخلی و 75 درصد توزیع کالاهای وارداتی برعهده اصناف است. همچنین 600 هزار بنگاه تولیدی و 550 هزار واحد صنفی در بخش تعمیر و نگهداری، خدمات می دهند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد