اونس طلا2199.34
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
فرمانده انتظامی تهران بزرگ مطرح کرد

کارمندان حراست بانک پاسارگاد عامل اصلی سرقت بودند/ جزئیات سرقت خودروی حمل پول

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ جزئیات دستگیری سارقان خودروی حمل پول بانک پاسارگاد را تشریح کرد.

سردار حسین ساجدی‌نیا در تشریح جزئیات دستگیری سارقان خودروی حمل پول بانک پاسارگاد که شب گذشته در چند نقطه کشور به‌صورت همزمان دستگیر شدند اظهار داشت: صبح پنجشنبه گذشته سرقتی در بزرگراه حقانی اتفاق افتاد که 4 سارق با ایجاد راه‌بندان در مسیر خودروی حمل پول، این خودرو را به سرقت بردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: با توجه به حساسیت موضوع بررسی این سرقت به‌سرعت در دستور کاروان پلیس آگاهی قرار گرفت و با توجه به اینکه سارقان سعی کرده بودند به‌صورت کاملاً زیرکانه عمل کنند و هیچ دوربین شهری تصویری از سرقت‌شان را ثبت نکنند، همکاران ما موفق شدند شامگاه همان روز 2 نفر اصلی این باند را شناسایی کنند.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس برای کشف این پرونده و دستگیری سارقان گفت: در بررسی‌های تکمیلی برای ما مسجل شد که 6 نفر در این سرقت دست داشتند که 2 نفر عامل اصلی آن از کارمندان حراست بانک پاسارگاد بودند و 4 نفر دیگر عملیات سرقت را انجام داده بودند. حتی در بررسی‌های ما مشخص شد که این 4 سارق طی قرار از قبل گذاشته خود به‌سرعت بعد از وقوع سرقت به 4 استان مرکز کشور، شمال، شمال شرق و غرب کشور گریختند تا شناسایی و دستگیری آنها مقدور نباشد.

سردار ساجدی‌نیا اضافه کرد: همچنین در تحقیقات پلیسی به عمل آمده مطلع شدیم که این سارقان با توجه به اینکه از تردد خودروهای تردد حمل پول بانک پاسارگاد در روز پنجشنبه که مجهز به نگهبان مسلح نبودند خبر داشتند، قرار بود پنجشنبه این هفته سرقت دیگری را در شهر تهران انجام دهند که با توجه به این امر و تکمیل شناسایی تمامی سارقان، این افراد شب گذشته در عملیاتی منسجم و هماهنگ در غرب تهران، گیلان و شمال شرق کشور دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند 550 میلیون تومان پولهای به سرقت رفته را که هنوز خرج نشده بود کشف و ضبط کنند و مابقی پول‌هایی که خرج شده بود نیز در حساب‌های بانکی و اموال خریده شده شناسایی شد.

سردار ساجدی‌نیا با تقدیر از عملکرد مأموران پلیس آگاهی تهران در اقدامات شبانه‌روزی‌شان به‌منظور دستگیری اعضای این باند در پاسخ به این سؤال که آیا خانمی با این باند همکاری داشته است، گفت: شب گذشته در درگیری مأموران برای دستگیری یکی از این اعضای این باند یک خانم که همسر وی بود شناسایی شد که البته بعید به نظر می‌رسد همکاری در این سرقت داشته باشد ولی مرجع قضایی مسئولیت تصمیم‌گیری در این خصوص را عهده‌دار است. همچنین در عملیات شب گذشته دستگیری اعضای این باند 2 نفر از این سارقان مجروح شدند و در حال حاضر تحت درمان قرار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام خودروهای حمل پول حتماً باید مجهز به نیروی مسلح باشند و این افراد با اطلاع از عدم وجود نیروی مسلح در این خودرو حتی پیش از انجام سرقت‌شان دوربین‌های داخل خودرو را نیز قطع کرده بودند.

4 عامل اصلی این سرقت سابقه زورگیری و سرقت داشتند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد