اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی بلومبرگ نشان داد:

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس به بیش از 50 درصد رسید

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه مارس به بالاتر از 50 درصد رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، جدیدترین نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دو روزه 15 مارس به بالاتر از 50 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش نظرسنجی بلومبرگ حاکی است که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه آینده به 52 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی هفته گذشته به 34 درصد و در نظرسنجی روز جمعه به 40 درصد رسیده بود.

معمولا فدرال رزرو آمریکا تا زمانی که انتظارات بازارهای بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره به بیش از 50 درصد نرسد، تمایلی برای افزایش نرخ بهره ندارد. برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در روزهای اخیر از افزایش نرخ بهره در نشست مارس حمایت کرده اند.

افزایش نرخ بهره آمریکا معمولا موجب تقویت ارزش دلار شده و در نهایت به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

سخنرانی روز جمعه جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا و ارزش دلار داشته باشد.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز در سخنانی تاکید کرد: فدرال رزرو باید نرخ بهره را در آینده نزدیک افزایش دهد.

فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد. البته کاپلان به این مساله اشاره نکرده است که فدرال رزرو در کدام نشست باید نرخ بهره را افزایش دهد.

وی پیش بینی کرده است که افزایش هزینه های مصرفی در آمریکا موجب خواهد شد تا رشد اقتصادی این کشور امسال به بیش از 2 درصد برسد.

گزارش سایت طلا حاکیست، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در میان مدت همچنان تحت تاثیر سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا قرار خواهد داشت. البته نگرانی های مربوط به سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ، هرگونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در شرایط کنونی را در ابهام قرار داده است.

در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و آلمان و هلند نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت جهانی طلا باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد