اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز به سایت طلا اعلام کرد:

موضوع مالیات برارزش افزوده توان زیادی از صنف طلا و جواهر گرفته است

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با اشاره به گستردگی فعالیت ها در صنف طلا و جواهر گفت: همکنون موضوع مالیات برارزش افزوده انرژی زیادی از صنف طلا و جواهر گرفته است که این توان می توانست در جهت رشد این صنعت صرف می شد.

"محمدحسین مستغنی" در گفتگو با سایت طلا، ضمن بیان معضلات و مشکلات صنفی افزود: این معضلات را همیشگی داشته ایم ولی حالا مشکل جدیدی که ارائه شده مالیات و مالیات بر ارزش افزوده است که بدون کارشناسی و بدون هماهنگی با صنف به ما ابلاغ کرده اند و نتیجه این شده که 80 درصد قدیمی های صنف ما از این کار بیرون رفته و حدود 20 درصد واحدهای صنفی ما تعطیل شده است.

وی اجرای ناقص قانون مالیات برارزش افزوده را موجب لطمه شدید به این صنف عنوان کرد و گفت: طی این چند سال این قانون انرژی کاری اتحادیه را گرفته و مدام بحث بر این است و نتیجه گیری آن هنوز برای ما ابهام آور است، دولت محترم یک چیز را اعلام می کند نمایندگان مجلس یک بحث دیگر را طرح کرده اند که موجب سرگردانی صنف طلا و جواهر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز ادامه داد: خواسته های طلا فروشان و صنف حذف مالیات از اصل طلاست و اجرای این قانون هم متاسفانه هیچ ضابطه ای ندارد و یک ممیزی که بر اساس ضابطه های خیلی پیش پا افتاده تشخیص نادرستی می دهد که این موضوع منجر به از دست رفتن یک واحد صنفی یا کنار رفتن آن واحد صنفی می گردد.

مستغنی با بیان اینکه در حال حاضر همه اتحادیه ها به دنبال این هستند که با نمایندگان مجلس شهرهای خودشان تماس گرفته و آنها را در جریان بگذارند که به چه معضلی دچار شده اند تأکید کرد: دولت محترم به طور مقطعی و کوتاه مدت به این موضوع نگاه کرده و مطمئن باشید در دراز مدت با این روند صنف طلا و جواهر از بین خواهد رفت.

وی در عین حال هشدار داد: در صورت اجرای نادرست این قانون دیگر نه تولیدکننده مشتری دارد نه مصرف کننده تمایلی به خرید دارد زیرا هزینه یک گرم طلا بالا رفته و برای مصرف کننده که به عنوان یک کالای سرمایه ای به آن نگاه می کرده قابل قبول نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز در مورد قابلیت های تولیدی این شهر نیز به سایت طلا گفت: شیراز همیشه و از قدیم یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ طلا در کشور بوده، ولی متاسفانه طی چند سال اخیر با بی مهری هایی از طرف مسئولین مواجه شده که تقریبا تمام تولیدکننده های ما از کار به کنار رفته اند و به یک شهر تماماً مصرفی تبدیل شده است و متاسفانه به غیر از یکی دو مورد، تولیدکننده طلای دیگری در شیراز وجود ندارد.

مستغنی جایگاه نمایشگاههای را در دنیا بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه چند سالی است در کشور بحث های واردات - صادرات تولیدات، قدری ناهماهنگ شده که خود تولیدکنندگان و اصناف رغبتی برای ورود به این نمایشگاهها را ندارند و نمایشگاه از کسانی تشکیل می شود که همیشه پای ثابت همه نمایشگاههای ایران بوده و افراد و تولیدکنندگان جدیدی در آن حضور نمی یابند.

وی با اشاره به عدم حضور برندهای قدرتمند در نمایشگاههای مطرح ایران تصریح کرد: شاید رکود بازار خیلی بر حضور آنان تاثیر گذاشته باشد و یا در مورد بحث مالیاتی که نخواهند شناخته شوند و بالاخره هر نمایشگاهی یک شناخته شدنی دارد. در این بازار که کار نمی کنند هیچ، مطرح هم شده و نتیجه عکس و نامطلوبی برای آنان حاصل شود، به همین دلایل نمایشگاههای ایران نمایشگاه همیشگی و استاندارد نبوده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد