اونس طلا2372.69
مظنه16,306,000
18 گرم3,764,200
ارزش سکه36,737,418
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000
مدیر کل صنایع فلزی وزارت صنعت به سایت طلا اعلام کرد:

قانون صادرات و واردات طلا اصلاح می شود/ صنعت طلا دارای پتانسیل بالایی است

سایت طلا : مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت با بیان ظرفیت بالای صنعت طلا و جواهر از پیشنهاد اصلاح آئین نامه صادرات و واردات طلا و بررسی آن در شورای پول و اعتبار خبرداد.

عباس هاشمی در گفتگو با سایت طلا؛ ضمن بیان پیشنهاد اصلاح آیین نامه صنعت طلا در کشور و تصمیم گیری نهایی در شورای پول و اعتبار گفت: طبق این آئین نامه واردات و صادرات طلا آزاد شده و از طرف ما بحث شناسه کالا و کد رهگیری را داریم که در این زمینه برنامه ریزی کرده ایم.

وی با رد عدم حمایتها از این صنعت افزود: حمایت ها از صنعت طلا باید منطقی صورت گیرد و این صنعت صنعتی است که پتانسیل زیادی دارد و هیچ بار مالی روی دوش دولت و کشور ندارد.

مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: طلا صنعتی است که بانک مرکزی یا نهادهای دیگر به صورت استراتژیک به آن صنعت نگاه می کنند، در حالی که این دیدگاه باید برای این باشد که صنعت استراتژیک یا مواد استراتژیک آن است که در ذخایر در اختیار بانک مرکزی باشد.

هاشمی تصریح کرد: طلایی که به صورت متفرقه در دست مردم و منازلشان است که نمی تواند نقش استراتژیک داشته باشد، لذا تا زمانی که به طلا به عنوان یک صنعت مانند بقیه صنایع نگاه نشود و دید خیلی بسته و کنترلی داشته باشیم رشد نخواهد داشت، ولی به موازات آن ما الان بایستی این صنعت را به عنوان یک صنعت مانند سایر صنایع ببینیم.

وی با اشاره به دغدغه وزارت صنعت برای اصلاح آیین نامه صادرات و واردات طلا به کشور اعلام کرد: این آیین نامه الان در دست بررسی است و به عنوان یک صنعت طلا را می بیند و ما پیشنهاد اصلاحش را داده ایم که اگر این انجام شود این صنعت بدون تزریق یک دلار می تواند خودش را به جایی برساند که میلیاردها دلار صادرات داشته و ارزآوری برای کشور داشته باشد.

مدیر کل صنایع فلزی وزارت صنعت ضمن ارزشمند توصیف کردن نمایشگاه طلا و جواهر تهران به سایت طلا گفت: محصولاتی که در نمایشگاههای طلا و جواهر عرضه می شود و مردم می بینند فعالیت صنعتگران و طراحان همه اینها ارزشمند است و در بوته آزمایش گذاشته شده و شرکت های خارجی می بینند و همه اینها یک مقایسه می شود و قطع به یقین در پیشرفت و توسعه این صنعت چه در زمینه طراحی و چه در زمینه ماشین آلات مربوطه موثر است.

هاشمی بابیان اینکه در نمایشگاه طلا و جواهر تهران تنها حدود 30 درصد توانمندی کشور در صنعت طلا و جواهر در معرض نمایش قرار گرفت ادامه داد: خیلی از واحدهای صنعتی که به صورت صنعتی الان محصولات طلایی را تولید می کنند و نشان های بین المللی گرفته اند و در زمینه طراحی و ساخت فعال هستند می توانند با حضور در این نمایشگاه به رشد و رونق آن بیافزایند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد