اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت جهانی طلا را به 1256 دلار رساند

سایت طلا : به دنبال اظهارات وزیر جدید خزانه داری آمریکا و کاهش ارزش دلار ، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، شاخص ارزش دلار آمریکا روز جمعه به پایین ترین سطح در یک هفته اخیر رسیده و این مساله موجب شد تا قیمت طلا به بالاترین سطح در 3 ماه و نیم گذشته افزایش یابد.

بر اساس این گزارش استیون منوچین وزیر خزانه داری جدید آمریکا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ تاثیر محدودی تا پایان امسال خواهد داشت.

این اظهارات موجب شده است تا شاخص ارزش دلار با کاهش بیشتری روبرو شود و در نتیجه قیمت طلا افزایش یابد.

به نظر می رسد دولت ترامپ برای اجرای اصلاحات در سیستم مالیاتی و اختصاص میلیاردها دلار برای توسعه زیرساخت های اقتصادی، به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار شده است.

گمانه زنی های قبلی نشان می دهد که سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ با کاهش مالیات ها و سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت ها می تواند به نفع ارزش دلار و رشد اقتصادی آمریکا باشد.

تام کندال تحلیلگر ارشد موسسه استاندارد بانک در این باره گفت: یک خلاء در سیاست داخلی آمریکا وجود دارد و این مساله موجب افت نرخ بهره واقعی و کاهش ارزش دلار شده است. نگرانی های سیاسی نیز در نهایت به نفع قیمت طلا تمام شده است.

وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی در چنین شرایطی که نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی و سیاسی آمریکا وجود دارد، به سوی طلا روی می آورند.

قیمت هر اونس طلا با 0.6 درصد افزایش به بیش از 1256 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از 11 نوامبر به شمار می رود. نگرانی ها نسبت به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، نگرانی ها نسبت به سیاست های اقتصادی ترامپ موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود. ریسک های سیاسی موجب شده است تا میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با افزایش 5 درصدی روبرو شود.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز گذشته با 0.8 درصد افزایش روبرو شده و به بیش از 18.30 دلار رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد