اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه سرمایه گذاری دگوسا خبر داد:

دلار آمریکا و طلا در شرایط نامطمئن مالی جهان همدیگر را کامل می کنند

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری دگوسا در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد که دلار آمریکا و طلا در شرایطی که نااطمینانی شدیدی نسبت به تحولات مالی جهان وجود دارد، یکدیگر را کامل خواهند کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، موسسه سرمایه گذاری فلزات گرانبهای دگوسا اعلام کرد: تاثیر منفی دلار آمریکا بر طلا احتمالا کاهش خواهد یافت و علت اصلی این مساله آن است که سرمایه گذاران به دنبال دارایی های امن هستند تا ارزش سرمایه و ثروت خود را در شرایط نامطمئن اقتصادی و سیاسی جهان حفظ کنند.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری دگوسا پیش بینی کردند که انتظار کاهش شدید قیمت طلا را ندارند، حتی اگر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شود.

در این تحلیل آمده است: حتی اگر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در کوتاه مدت افزایش دهد، نرخ بهره در مقایسه با میانگین تاریخی آن هنوز بسیار پایین است و پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا همچنان موجب تقویت قیمت جهانی طلا خواهد شد.

این مساله تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا در ماه های آینده خواهد داشت. مشکلات مالی اروپا و ژاپن نیز می تواند تاثیر زیادی بر رشد فزاینده تقاضای سرمایه گذاری برای طلا داشته باشد.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری دگوسا در ادامه افزودند: شاید در حال حرکت به سمتی هستیم که تقاضای موازی برای طلا و دلار آمریکا به طور همزمان وجود دارد و دلار آمریکا در حال تبدیل شدن به یک مکمل برای طلا خواهد بود، نه یک جایگزین. شاید به تدریج سرمایه گذاران بین المللی نیز به این باور برسند که تقویت ارزش دلار لزوما به معنای کاهش قیمت طلا نخواهد بود.

در حالی که شاخص ارزش دلار آمریکا در هفته های اخیر با نوسانات ناچیزی روبرو شده ولی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 7 درصد افزایش یافته است.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به 18 درصد رسیده است. احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو د ر نشست ژوئن به بیش از 70 درصد رسیده است.

به نظر می رسد اوضاع سیاسی اروپا و آمریکا در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار یورو و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد