اونس طلا2377.98
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
بلومبرگ تحلیل کرد:

قیمت طلا در ماه های اخیر مطابق با تئوری های رایج اقتصادی رفتار نکرده است

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در ماه های گذشته علی رغم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا روندی صعودی داشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، تئوری های اقتصادی این گونه بیان می کند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله به ضرر تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در ماه های گذشته 3 بار نرخ بهره را افزایش داده ولی در این مدت قیمت جهانی طلا نیز با رشد نسبی روبرو شده است.

قیمت طلا از 14 دسامبر 2016 که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد با رشد 7 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا در دو ماه پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر 2015 میلادی نیز با رشد 13 درصدی همراه شد.

قیمت طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن 2006 میلادی نیز بیش از 6 درصد افزایش یافت.

این بار سیاست های جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. نگرانی های مربوط به سیاست های دولت آمریکا از زمان برگزاری انتخابات نوامبر تاکنون تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

ترامپ قول داده است تا مالیات شرکتها را کاهش داده و میلیاردها دلار در پروژه های زیرساختی سرمایه گذاری کند.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داد و این مساله موجب شد تا قیمت طلا بار دیگر با افزایش روبرو شود.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد بانک ساکسو تاکید کرد: بازارهای بین المللی منتظر برگزاری نشست مارس فدرال رزرو است. این بار تمرکز زیادی روی سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ است.

سرمایه گذاران بین المللی طی ماه جاری 44 تن طلا خریداری کرده اند. آغاز سال جدید چینی هم تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

به نظر می رسد با روشن شدن سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ در ماه های آینده بهتر بتوان نسبت به روند قیمت جهانی طلا و ارزش دلار اظهار نظر کرد.

نااطمینانی های سیاسی در اروپا می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود. انتخابات آلمان، فرانسه و هلند در پیش است. بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا آماده می شود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد