اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی کارشناسان اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آتی

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و آسیا قرار خواهد داشت و متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانت قیمت طلا دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.46 درصد کاهش به 1235 دلار رسید ولی در هفته ای که گذشت با رشد 0.3 درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر شش ارز معتبر بین المللی با 0.44 درصد افزایش به 100.89 واحد رسیده است. ارزش دلار در هفته ای که گذشت با رشد 0.16 درصدی همراه بوده است.

تقویت ارزش دلار معمولا موجب کاهش قیمت جهانی طلا می شود ولی در هفته گذشته هم قیمت طلا و هم ارزش دلار با افزایش روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ادامه نگرانی ها نسبت به سیاست های ترامپ تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته است. قیمت هر اونس نقره نیز در هفته گذشته با رشد 0.25 درصدی روبرو شده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس خواهد داشت. فدرال رزرو آمریکا قصد دارد امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد ولی سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا به شدت تحت تاثیر سیاست های مالی دولت ترامپ قرار خواهد داشت.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود علنا نگرانی خود را نسبت به تاثیرات منفی سیاست های دولت ترامپ بر اوضاع اقتصادی آمریکا اعلام کرده است.

روز دوشنبه بازارهای آمریکا به مناسبت روز رئیس جمهور تعطیل خواهد بود. روز سه شنبه بانک مرکزی استرالیا متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر می کند. منطقه یورو نیز شاخص فعالیت تجاری بخش خصوصی را اعلام می کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، روز چهارشنبه موسسه آیفو وضعیت تجاری آلمان را منتشر خواهد کرد و بریتانیا نیز رشد اقتصادی در سه ماه پایانی 2016 میلادی را اعلام می کند. وضعیت فروش مسکن در آمریکا در همین روز اعلام می شود و فدرال رزرو نیز متن مذاکرات نشست اخیر را منتشر خواهد کرد.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت حهانی طلا خواهد داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد