اونس طلا2323.55
مظنه15,391,000
18 گرم3,553,000
ارزش سکه34,675,923
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
معاون دادگستری لرستان:

عاملان قاچاق کالا و ارز دارای قدرت سیاسی و پشتوانه قوی هستند

معاون دادگستری لرستان گفت: امروز قاچاق کالا و ارز توسط افرادی صورت می‌گیرد که دارای قدرت سیاسی و پشتوانه قوی هستند.

محمدتقی شاکرمی صبح امروز در جلسه پیشگیری از قاچاق ارز و کالای استان لرستان ضمن یادآوری اینکه قاچاق کالا و ارز یکی از جرائم فراملی و جهانی در همه کشورها است، اظهار داشت: در کشورهای بزرگ جهان جنگ‌هایی بر اثر قاچاق کالا و ارز رخ داده است، بدین منظور باید گفت موضوع قابل پیگیری و پیشگیری است.

معاون دادگستری لرستان با تأکید اینکه امروز قاچاق کالا و ارز توسط افراد دارای قدرت سیاسی و پشتوانه قوی صورت می‌گیرد، بیان کرد: استان لرستان معبر و گذرگاه کالاهای قاچاق همانند البسه و مواد آرایشی و لوازم خانگی است.

وی ادامه داد: مسؤولان و متولیان امر برای جلوگیری از قاچاق کالا باید به سوی بروز شدن مبارزه با آن حرکت کنند، زیرا کالای قاچاق ضررهای زیادی را به کالاهای ملی و استانی وارد می‌کند.

شاکرمی افزایش بیکاری را یکی از پیامدهای منفی کالای قاچاق دانست و مطرح کرد: قاچاق کالا دشمن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است و از آنجایی که لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده باید نظارت بیش‌تری در جلوگیری از قاچاق کالا در این استان انجام شود.

شاکرمی با اشاره به پر بودن انبارهای استان از کالاهای قاچاق گفت: کالاهای قاچاق انباشته در انبارهای گمرگ استان باید امحاء یا صادر شوند، اما به دلیل هزینه بالا واردکنندگان حاضر به انجام صادرات این‌گونه از کالا نمی‌شوند، لذا مسوؤلان باید نسبت به امحا کالاهای قاچاق اقدام کنند.

معاون دادگستری لرستان با تأکید به اینکه ارتقای اطلاعات عمومی یکی از راه‌های پیش‌گیری از قاچاق کالا است، تصریح کرد: باید زمینه‌های ذهنی در جامعه درخصوص کالای قاچاق افزایش یابد و از طرف دیگر کیفیت تولیدات داخلی نیز نیازمند ارتقا است.

وی استفاده از کالاهای داخلی را در اولویت دانست و بیان کرد: تولیدکنندگان باید در تولید محصول خود از علم روز استفاده و بهره‌مند شوند.

شاکرمی با اشاره به قرار گرفتن چهار طرف استان لرستان در معرض قاچاق کالاهای مختلف افزود: متولیان امر باید در حوزه نظارت مواد غذایی و آرایشی که بدون داشتن تاریخ انقضا در سطح شهر توسط دست‌فروشان عرضه می‌شوند برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دهند، زیرا در غیر این صورت خسارت احتمالی وارده غیرقابل جبران خواهد بود.

وی در پایان گفت: اولین ایراد وارده، نبود نظارت کیفی بر کالاها است، زیرا تنها نظارت‌های گزارشی صورت می‌گیرد که این موضوع باید اصلاح شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد