اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص ارزی به محدوده 3820 تومان رفت/ حبس نوسان در بازار دلار

در دومین روز هفته، فضای بازار ارز آرام و حجم معاملات نقدی پایین بود. در این شرایط معامله‌گران ارزی که از افزایش قیمت تقریبا ناامید شده بودند، در موقعیت فروش قرار گرفتند.

افزایش حجم ارز موجود در بازار موجب شد، شاخص ارزی 9 تومان از ارزش خود را از دست بدهد و به قیمت 3 هزار و825 تومان برسد. افزون بر تمایلات کاهشی بخشی از بازار، در 5 روز گذشته دامنه نوسانات دلار به‌شدت محدود شده و قیمت در بازه بسیار محدود 3 هزار و 825 تا 3 هزار و 840 تومان حبس شده است. کاهش دامنه نوسانات، انگیزه نوسان‌گیران ارزی برای خرید و فروش دلار را پایین آورده و توجه شماری از آنها را به بازارهای دیگر جلب کرده است. به گفته فعالان، در روزهای گذشته شماری از معامله‌گران به‌دلیل نوسانات بازار طلا تصمیم گرفتند از بازار ارز خارج و وارد معاملات سکه شوند.

افزایش تحرکات و فعالیت معامله‌گران در بازار سکه موجب شد که روز یکشنبه سکه تمام بهار‌آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفته و بار دیگر وارد کانال یک میلیون و 200 هزار تومان شود. سکه تمام بهار آزادی که در اولین روز هفته با 2 هزار تومان کاهش تا کانال یک میلیون و 190 هزار تومان پایین رفته بود، روز یکشنبه 3 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و 202 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، روز شنبه بازار طلا حالت نیمه‌تعطیل داشت ولی روز یکشنبه با عادی شدن فضای بازار معامله‌گران سکه با قدرت بیشتری وارد بازار شدند و با افزایش خریدها، قیمت را به کانال یک میلیون و 200 هزار تومان بازگرداندند. علت افزایش خرید معامله‌گران سکه خوشبینی آنها نسبت به روند اونس در بازارهای جهانی هفته جاری عنوان شده است. سکه تمام هفته گذشته با وجود افت روزهای انتهای هفته نزدیک یک درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. روند افزایشی سکه در هفته‌های جاری موجب شده تعدادی از معامله‌گران بازارهای دیگر به این بازار وارد شوند و در افزایش دامنه نوسان آن نقش بازی کنند.

ورود بازارساز

روز یکشنبه، معاملات دلار با قیمت 3 هزار و 830 تومان آغاز شد که 4 تومان کمتر از قیمت بسته شده روز شنبه بود. در چنین فضایی، برخی معامله‌گران فردایی سعی کردند که قیمت دلار را از کف ابتدای روز بالا بیاورند. با این حال، بازارساز ارزی خیلی زود وارد بازار شد و با عرضه ارز زمینه فعالیت نوسان‌گیران را تنگ کرد. ساعت 11 روز یکشنبه یکی از صرافی‌های بانکی نرخ فروش دلار را 3 هزار و 818 تومان اعلام کرد که 12تومان پایین‌تر از قیمت بازار بود. با ورود بازارساز انتظارات افزایشی معامله‌گران کمرنگ‌تر شد و از حدود ساعت یک ظهر این گروه به فروش ارز تمایل بیشتری نشان دادند. پایین آمدن نرخ حواله درهم نیز دیگر عاملی بود که به افت دلار کمک می‌کرد. با وجود افزایش فروش، نوسان دلار در روز یکشنبه نیز محدود باقی ماند. شاخص بازار ارز از چهارشنبه گذشته نوسان بالای 10 تومان را تجربه نکرده است و همزمان از سه‌شنبه گذشته تا روز یکشنبه در بازه محدود 3 هزار و 825 تا 3 هزار و 840 تومان نوسان کرده است. به گفته فعالان، در شرایط فعلی در بازار ارز تقاضای چندانی وجود ندارد و عرضه نسبتا مناسب بازارساز نیز پاسخگوی نیازهای موجود بوده است. برخی فعالان انتظار دارند با نزدیک شدن به روزهای انتهایی سال قیمت این ارز افت بیشتری را تجربه کند، ولی عده‌ای دیگر باور دارند که سطح 3 هزار و 800 تومان کف قیمت دلار خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد