اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل بیزینس اینسایدر از عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا در سال 2017

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که عوامل مهم و تاثیرگذاری می تواند به عنوان کاتالیزوری برای افزایش قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی کارایی داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، سال 2017 میلادی تاکنون با تحولات جالبی روبرو بوده است. از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده است، به طوری که شاخص اس اند پی 500 با رشد 8 درصدی همراه بوده و این شاخص از ابتدای امسال تاکنون نیز 2.6 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش شاخص سهام ام اس سی آی در آسیا نیز از ابتدای امسال تاکنون 6.7 درصد رشد داشته است.

البته به نظر می رسد نگرانی های مربوط به سیاست های جنجالی ترامپ موجب خواهد شد تا بازار جهانی سهام با نوسانات زیادی روبرو شود. قیمت جهانی طلا نیز از ابتدای امسال تاکنون 6 درصد افزایش یافته است. نگرانی و نااطمینانی نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی آمریکا موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است.

البته قیمت طلا هنوز 8 درصد نسبت به اوج آن در ژوئن سال گذشته کاهش یافته است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی کاهش ارزش دلار می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا در ماه های آینده باشد. تیم ترامپ بارها از دلار قوی انتقاد کرده اند. ترامپ و دستیارانش بارها چین و آلمان را به دستکاری در ارزش یوان و یورو متهم کرده اند.

عامل مهم دیگر موثر بر قیمت طلا می تواند سیاست های نامطمئن دولت آمریکا باشد که موجب نوسانات شدیدی در بازار سهام خواهد شد. این مساله می تواند به نفع قیمت طلا تمام شود.

غیرقابل پیش بینی بودن اقدامات ترامپ موجب نگرانی شدید سرمایه گذاران بین المللی شده است.

عامل دیگری که به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بر قیمت طلا موثر خواهد بود، افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران کشورهای اسلامی است. بر اساس آمارهای رسمی، سرمایه گذاران مسلمان هم اکنون بیش از 2 تریلیون دلار دارایی و سرمایه به صورت های مختلف پس انداز کرده اند و این رقم تا سال 2020 به بیش از 6.5 تریلیون دلار خواهد رسید.

اصلاح قوانین سرمایه گذاری در بازار طلا در برخی از کشورهای اسلامی موجب خواهد شد تا بسیاری از سرمایه گذاران مسلمان طی ماه های آینده به بازار طلا روی آورند و این عامل می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد