اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه سرمایه گذاری اف سی استون:

لغو توافق هسته ای می تواند موجب افزایش سریع قیمت جهانی طلا شود

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری اف سی استون پیش بینی کرده است که روند صعودی قیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی طی ماه فوریه نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران موسسه اف سی استون در تازه ترین گزارش خود اعلام کردند که قیمت جهانی طلا و نقره احتمالا در ماه فوریه نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه اف سی استون 2 عامل را برای افزایش احتمالی قیمت طلا و نقره در ماه فوریه برشمرده اند: نخست ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا و دوم تحولات ژئوپلیتیکی شامل ایران و اوکراین.

اف سی استون در ادامه افزود: تقابل با ایران دردسازترین مساله خواهد بود، تنش در روابط بین آمریکا و ایران به شدت افزایش یافته است، هر لحظه این امکان وجود دارد که یکی از دو طرف توافق هسته ای را لغو کند و این مساله می تواند موجب افزایش شدید قیمت طلا شود.

در تحلیل این موسسه سرمایه گذاری بین المللی آمده است: در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز و مهم در فرانسه و آلمان نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. مارین لوپن نامزد ملی گراهای فرانسه نیز در رقابت های انتخاباتی قول داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات، فرانسه را از ناتو و اتحادیه اروپا خارج کند.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

در حالی که تنها 2 هفته از ریاست جمهوری ترامپ می گذرد، نگرانی های زیادی در بازارهای بین المللی به وجود آمده و سرمایه گذاران به شدت نگران آینده هستند. ترامپ در نخستین اقدام خود دستور لغو قرارداد تجارت آزاد موسوم به تی پی پی را صادر کرد و قول داد تا دیوار مرزی با مکزیک را احداث کند. فرمان اجرایی ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود مهاجران و پناهجویان از 7 کشور مسلمان نیز به جنجال بزرگی تبدیل شده است.

در حالی که فدرال رزرو قصد دارد امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد ولی سیاست های ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم های آینده فدرال رزرو داشته باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا پس از افت 13 درصدی در سه ماه پایانی 2016 میلادی، از ابتدای امسال تاکنون 6.6 درصد رشد داشته و به مرز 1223 دلار در هر اونس رسیده است.

دیوید روشه تحلیلگر باسابقه بازار جهانی در این باره تاکید کرد: شاید قیمت طلا در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو شود ولی در نهایت تا پایان امسال روندی صعودی خواهد داشت. اگر قیمت طلا در کوتاه مدت به کمتر از 1160 دلار در هر اونس کاهش یابد، بهترین فرصت برای خرید خواهد بود.

برخی بانک های بین المللی هنوز نسبت به روند قیمت طلا تا پایان امسال بدبین هستند. بانک ملی استرالیا پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا دسامبر امسال به 1140 دلار و تا پایان سال آینده به کمتر از 1060 دلار کاهش خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد