اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی کیتکو نیوز نشان داد:

ادامه روند افزایشی بهای جهانی طلا در هفته آتی

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در هفته آینده نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در نظرسنجی این هفته 18 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 13 نفر معادل 72 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش 3 کارشناس اقتصادی معادل 17 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش روبرو می شود و 2 نفر معادل 11 درصد نیز تاکید کردند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین این هفته نیز بیش از 2234 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 1430 نفر معادل 64 درصد اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. 607 نفر معادل 27 درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در هفته آتی با کاهش روبرو می شود و 197 نفر معادل 9 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا بدون تغییر همراه خواهد بود.

جمعه گذشته 38 درصد کارشناسان اقتصادی و 49 درصد سرمایه گذاران بین المللی اعلام کردند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش نسبی روبرو شده است.

از اواسط ماه می تاکنون تحلیلگران اقتصادی 23 بار روند قیمت طلا را درست و 13 بار نادرست پیش بینی کرده اند که نشانگر درستی 64 درصدی پیش بینی ها بوده است. این رقم برای سرمایه گذاران بین المللی 61 درصد بوده است.

به اعتقاد گروهی از کارشناسان اقتصادی، علت اصلی افزایش احتمالی قیمت طلا در هفته آینده، ادامه تنش های سیاسی بین آمریکا و ایران خواهد بود. البته در صورت افزایش چشمگیر قیمت طلا این احتمال وحود دارد که تقاضای فیزیکی با کاهش روبرو شود. انتظارات تورمی در اقتصاد آمریکا نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.

عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا نشست ژوئن نیز عامل مهمی برای افزایش احتمالی قیمت طلا خواهد بود. نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تا نشست ژوئن فدرال رزرو تنها 30 درصد خواهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، روند نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. دولت ترامپ نشان داده است که با تقویت ارزش دلار به شدت مخالف است.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که اگر سیاست های جنجالی دولت ترامپ ادامه یابد، قیمت طلا امسال به راحتی بیش از 20 درصد افزایش خواهد یافت.

به نظر می رسد سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا در کوتاه مدت 1221 و سپس 1225 دلار خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد