اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به تبعات منفی سیاست های نامطمئن اقتصادی آمریکا

سایت طلا : معاون صندوق بین المللی پول هشدار داد که ابهامات مربوط به سیاست های اقتصادی دولت جدید آمریکا، نگرانی های زیادی را نسبت به چشم انداز رشد اقتصادی جهان به وجود آورده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، میتسوهیرو فوروساوا معاون صندوق بین المللی پول در سخنانی تاکید کرد: سیاست های حمایتی آمریکا در زمینه تجارت خارجی می تواند به ضرر رشد و رونق اقتصادی آسیا باشد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: نااطمینانی نسبت به سیاست های دولت ترامپ می تواند چشم انداز رشد اقتصادی جهان طی ماه های آینده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و این مساله موجب نوسانات زیادی در بازارهای بین المللی خواهد شد.

معاون صندوق بین المللی پول افزود: عملکرد اقتصادی آسیا در کوتاه مدت قوی و مستحکم خواهد بود ولی سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ می تواند تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی آسیا و سایر کشورهای جهان داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: نااطمینانی و نگرانی نسبت به سیاست های اقتصادی آمریکا می تواند موجب تشدید نوسانات در بازارهای بین المللی طی ماه های آینده شود.

فوروساوا از دولت های مختلف جهان خواست تا سیاست های ارزی انعطاف پذیری را اتخاذ کنند تا بتوانند در برابر نوسانات خروج سرمایه بتوانند مقابله کنند.

بازارهای جهانی منتظر افزایش نرخ تورم آمریکا در پی اجرای سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ هستند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا امسال به 2.3 درصد خواهد رسید. این رقم برای سال 2018 میلادی نیز به 2.5 درصد خواهد رسید.

معاون صندوق بین المللی پول در ادامه نسبت به اوضاع اقتصادی چین نیز هشدار داد و گفت: چین بیش از حد به سیاست های محرک مالی و پولی وابسته شده است. رشد اقتصادی چین امسال به 6.5 درصد خواهد رسید.

دولت ترامپ قول داده است تا سیاست های حمایتی را در زمینه تجارت خارجی اجرا کند و این مساله خطر جنگ تجاری با مکزیک و چین را به شدت افزایش داده است. ترامپ در نخستین دستور اجرایی خود قرارداد تجارت آزاد تی پی تی را لغو کرده است.

نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی منطقه یورو و چین طی ماه های آینده وجود دارد. در حالی که فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره و پایان دادن به سیاست های پولی انبساطی را در اولویت قرار داده است، بانک های مرکزی اروپا و ژاپن قصد دارند سیاست های پولی انبساطی را ادامه دهند.

ترامپ همچنین قول داده است تا مالیات ها را کاهش دهد و هزینه مربوط به پروژه های زیرساختی را افزایش دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد